نسخه چاپی

خبرنگاران در وین چه می كنند؟

پایتخت اتریش سه شنبه با هوایی بارانی میزبان اولین روز مذاكرات هسته‌ای ایران بود، گفتگوهایی كه هنوز تنور اخبار آن آنقدرها داغ نشده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، دور جدید مذاکرات هسته ای ایران امروز سه شنبه در هوای پاییزی وین با ناهار کاری وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون،‌ هماهنگ کننده 1+5 آغاز شد. پس از پایان این دیدار هوای پایتخت موسیقی اروپا مطبوع‌تر شد.
آقای ظریف با حضور کوتاهش در جمع خبرنگاران، مذاکراتش را با خانم اشتون که اخیرا با ریاست سیاست خارجی اتحادیه اروپا خداحافظی کرده، خوب توصیف کرد و پیشرفت در مذاکرات را بسته به اراده سیاسی دانست.
پس از این دیدار تیم ایرانی با آمریکایی دیدار دوجانبه و سپس سه جانبه و با حضور اتحادیه اروپا داشت. اما در این دور از مذاکرات، در مقایسه با دورهای قبل، اخبار کمتری به بیرون درز می‌کند، یا اگر هم مطلبی از طرف‌های مختلف بیان می‌شود بیشتر موضع‌گیری است تا خبر از مذاکرات.
خبرنگاران که به تدریج به وین می آیند هنوز درگیر حاشیه های ابتدایی مانند پیدا کردن هتل مناسب، دسترسی به هتل پله کوبورگ (محل برگزاری مذاکرات)، تهیه سیم کارت با اینترنت خوب و ... هستند. از جمله غذاهایی که اینجا هست و برخی از ایرانی‌ها از آن استقبال می‌کنند ساندویچ فلافل است. هم نام آشنایی برای آنها است، هم اینکه فردی ایرانی در آن رستوران کار می‌کند.
هوای بارانی هم مسئولان وین را بر آن داشته است تا محلی چادر مانند را مقابل هتل محل مذاکرات برپا کنند تا خبرنگاران در آنجا اسکان یابند. هر چند، که پوشیده بودن کامل چادر، نمایی مناسب از محل مذاکرات را در اختیار خبرنگاران قرار نمی‌دهد.
هنوز تنور مذاکرات داغ نشده و حتی تیم مذاکره کننده روسیه نیز در راه پیوستن به مذاکرات است، با این حال انتظار می رود با ورود برخی وزرای خارجه به وین، طی روزهای پیش رو فضای خبری رونق بگیرد.

۱۳۹۳/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...