نسخه چاپی

بازارهای اروپایی چشم به نتیجه مذاكرات

در آخرین روز مذاكرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ پیش از ضرب‌الاجل سوم آذر، بازارهای اروپایی چشم به نتیجه مذاكرات دوخته‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، در آخرین روز از مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 پیش از ضرب الاجل سوم آذر، سرمایه‌داران اروپایی در انتظار نتیجه مذاکرات و نشست پایان هفته اُپک هستند.

شبکه خبری «ان.بی.سی» مدعی شد با اعلام نتایج مذاکرات هسته‌ای ایران و نشست آخر هفته اُپک، شاخص سهام کشورهای دیگر، وارد فاز منفی خواهد شد.

طی روزهای اخیر، بازار سهام 100 شرکت برتر بورس انگلیس موسوم به «اف.تی.اس.ای» با 5 درصد افت، بازار بورس آلمان «داکس» با افت 6 درصدی و بازار بورس فرانسه «کــَک» با افت دو درصدی مواجه بودند.

این گزارش مدعی شده، در بارازهای بورس آسیایی، شاخص بورس چین نیز روز جمعه دچار افت شده بود و بانک مردمی چین برای اولین بار پرداخت سود بانکی به مشتریان را قطع کرد.

روز دوشنبه (امروز) هم‌زمان با ضرب الاجل مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، سرمایه گذاران دیگر کشورها در انتظار اعلام نتایج مذاکرات هستند. به ادعای ان.بی.سی به دلیل وجود اختلافات بین طرفین، مذاکرات هسته‌ای امروز به نتیجه نرسیده و تمدید خواهد شد.

در ادامه گزارش آمده است، سرمایه گذاران جهان در انتظار نشست روز پنج‌شنبه این هفته اُپک در وین نیز هستند و انتظار می‌رود اپک میزان تولید نفت را کاهش دهد.

ان.بی.سی گفته است عربستان سعودی، بزرگترین تولید کننده و صادر کننده نفت اُپک گفته است با کاهش قیمت نفت مشکلی ندارد و مدعی شده ایران برای فشار بر اعضای دیگر اُپک، خواستار کاهش تولید نفت شده تا از کاهش قیمت نفت جلوگیری کند.

۱۳۹۳/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...