نسخه چاپی

گزارش نیویورك تایمز از موانع مذاكرات هسته‌ای

نیویورك تایمز در مقاله‌ای تهدید كنگره به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران و اعمال فشار اسرائیل را از موانع تیم آمریكا در مذاكرات هسته‌ای خواند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نیویورک تایمز درباره مذاکرات هسته‌ای در مقاله‌ای مدعی شد که طرف ایرانی با هیچ طرح و پیشنهاد جدیدی وارد مذاکرات نشده و از آنجا‌ که جان کری نمی‌توانست حالتی را بپذیرد که ایران دارای توانایی ساخت سلاح هسته‌ای باشد، در ‌‌نهایت توافق مورد نظر انجام نشد. این مذاکرات به حدی جدی بود که به گفته یکی از مقامات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود برای اولین بار لحن صدای وزرای خارجه آمریکا و ایران در جریان گفتگوها از حد معمول بالاتر رفت.

نیویورک تایمز با توجه به روابط کاری میان ظریف و کری و تلاش این دو برای حل مسئله هسته‌ای ایران اعلام کرد درصورتیکه این مذاکرات تنها بر عهده تیم‌های حاضر در وین (بدون نیاز به مشورت با مقامات داخلی دو طرف) سپرده می‌شد احتمال دستیابی به توافق وجود داشت.

موقعیت کری با پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره‌ای و تقویت این شایعه که اوباما رئیس‌جمهوری ضعیف است، به خطر افتاد. تهدید کنگره به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران و اعمال فشار اسرائیل نیز از موانعی بود که تیم آمریکا با آن مواجه بود.

۱۳۹۳/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...