نسخه چاپی

اختصاص 10 درصد از حق بیمه پرداختی شخص ثالث به حوادث رانندگی

نمایندگان مجلس مصوب كردند ۱۰ درصد از حق بیمه پرداختی شخص ثالث به حوادث رانندگی اختصاص یابد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز مجلس، طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را ادامه دادند.

نمایندگان در ماده ۳۹ این طرح، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف کردند اقدامات لازم برای درمان فوری و بدون قید و شرط مصدومان حوادث و سوانح رانندگی در همه واحدهای بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و در مسیر اعزام به مراکز تخصصی و مراجعات ضروری بعدی را به عمل آورد.

برای تأمین بخشی از منابع لازم جهت ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به این مصدومان، معادل ۱۰ درصد از حق بیمه پرداختی شخص ثالث، سرنشین و مازاد به‌ طور مستقیم طی قبض جداگانه به حساب درآمدهای اختصاصی نزد خزانه‌داری کل کشور به نام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز می‌‏شود.

در این ماده آمده است: توزیع این منابع بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توسط وزارتخانه مذکور با تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور براساس عملکرد واحدهای فوق‌الذکر بر مبنای تعرفه‌های مصوب هر سه ماه یک‌‌‌‌ بار صورت می‌گیرد.

وکلای ملت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را نیز موظف کردند هزینه کرد اعتبارات مذکور را هر ۶ ماه یک‌‌‌‌ بار به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گزارش کند.

بهارستان‌نشینان، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مسئول حسن اجرای این ماده مقرر کردند.

۱۳۹۳/۹/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...