نسخه چاپی

به مذاكره با ایران ادامه دهید!

همزمان با بالا گرفتن بحث‌هایی درباره احتمال كارشكنی كنگره جدید آمریكا در پرونده هسته‌ای كه از ژانویه سال آینده میلادی آغاز به كار می‌كند، یك پایگاه آمریكایی بر لزوم تداوم مذاكره با ایران در این‌باره تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، این که مذاکرات هسته‌ای دوشنبه گذشته در دستیابی به توافق نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران به نتیجه نرسید، کاملا ناامیدکننده است. اما تصمیم دو طرف برای ادامه مذاکرات به طور گسترده‌ای بر هر گزینه‌ دیگری ارجحیت دارد.

علاوه بر این هر دو طرف بر این نکته تاکید دارند که در هفته‌های اخیر پیشرفت‌هایی در مسیر دستیابی به هدف نهایی مبنی بر دستیابی به توافق دائمی مبتنی بر توافق معتبر ایران با استفاده از انرژی هسته‌ای تنها برای اهداف صلح‌آمیز در عوض لغو تحریم‌ها، به دست آمده است.

این نخستین بار نیست که مذاکرات هسته‌ای تمدید شده است، مذاکراتی که نخستین ضرب‌الاجل آن بیستم جولای سال جاری میلادی بود. اما این مسئله باید اشاره شود که از زمان ایجاد برنامه مشترک میان ایران و گروه ۱+۵ که به چندین سال بن‌بست سیاسی درباره برنامه هسته‌ای ایران پایان داد، تنها یک سال می‌گذرد. ایران نباید اجازه دهد مذاکرات هسته‌ای به طور نامحدود تمدید شود. اما از سوی دیگر تمدید هفت ماهه این مذاکرات یک اقدام منطقی بوده است.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: اعضای کنگره آمریکا باید همواره این نکته را به یاد داشته باشند، این مسئله وسیله‌ای برای پیشبرد بازی سیاسی آنان نیست.

۱۳۹۳/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...