نسخه چاپی

شبكه‌های كم‌بیننده سیما حذف می شوند

ادغام دو شبكه تماشا و نمایش در راستای برنامه‌ریزی برای افزایش كیفیت در شبكه‌های سیما انجام می‌شود

به گزارش نما، «ادغام دو شبکه تلویزیونی سیمای جمهوری اسلامی ایران» این خبری بود که علی‌اصغر پورمحمدی اعلام کرد تا مشخص شود که تغییرات کمی و کیفی در این سازمان رسما کلید خورده‌است.

او که با حضور سرافراز در مقام ریاست سازمان صداوسیما، به معاونت سیما آمده و جایگزین علی دارابی معاون عزت‌الله ضرغامی شده، در جمع مدیران شبکه سوم سیما، به برخی از تغییراتی که قرار است در این رسانه صورت گیرد اشاره‌کرده است.

او که سال‌های متمادی مدیر شبکه سوم سیما بود، گفته که شبکه تماشا و نمایش باهم ادغام می‌شوند.

دوران ریاست عزت‌الله ضرغامی در صداوسیما که از سال 1383 آغاز شد، دورانی بود که در آن تعداد شبکه‌های تلویزیونی به‌صورت قابل‌توجهی افزایش یافت و شبکه‌های متعددی در حوزه آموزش، نمایش فیلم، اقتصاد، مستند و ... راه افتاد.

پورمحمدی گفته که ادغام دو شبکه تماشا و نمایش در راستای برنامه‌ریزی برای افزایش کیفیت در شبکه‌های سیما انجام می‌شود.

انتصاب پورمحمدی به سمت معاونت سیما موجی از رضایت را در بین هنرمندان شناخته‌شده ایران برانگیخت. پیش‌ازاین و درزمانی که او از شبکه سیما رفت، هنرمندان، مجریان و تهیه‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی مراسمی را برای قدردانی از او بدون حمایت نهادهای رسمی برگزار کردند.

پورمحمدی بابیان این مطلب که ادغام شبکه تماشا در شبکه نمایش، فرصت حضور شبکه نسیم در گیرنده‌های دیجیتال را فراهم می‌سازد، گفته که این اتفاق مورد درخواست مردم سراسر کشور است.
شبکه‌های نسیم و افق در حال حاضر تنها در تهران قابل دریافت هستند، معاون سیما گفته که با توجه به درخواست بینندگان سیما در دیگر نقاط کشور در آینده شبکه‌های جام جم که مخاطب برون‌مرزی دارند از گیرنده‌های دیجیتال حذف و شبکه افق جایگزین می‌شود.

حذف داوطلبانه برنامه‌های پرهزینه، کم اثر و کم بیننده از جدول برنامه‌ها درخواست دیگر پورمحمدی از مدیران شبکه‌ سه بوده که در این دیدار عنوان‌شده است. در مقابل او بر تولید برنامه‌های کیفی و بازپخش آثار مفید و مؤثر تلویزیونی تأکید کرده است.

به نوشته خبرآنلاین؛ منتقدان صداوسیما در سال‌های گذشته، نسبت به روند روبه رشد برنامه‌های کم بیننده در این شبکه انتقاد کرده بودند، برنامه‌هایی که تولید برخی از آن‌به صورت مشارکتی و با سرمایه نهاد/ف سازمان، یا شرکت‌های اقتصادی رقم می‌خورد.

معاون سیما گفته:« از همکاران سیما می‌خواهیم برای افزایش جذابیت‌های برنامه‌سازی، حفظ بینندگان و جذب مخاطبان جدید تلاش مؤثری داشته باشند. شبکه‌های تلویزیونی باید با تولید آثار کیفی و تأثیرگذار به‌روزهای پربیننده خود بازگردند.»

کارشناسی کوچک‌سازی شبکه، بررسی مشکلات مالی شبکه‌ها و اقدام برای رفع آن از دیگر موضوعاتی بوده که پورمحمدی همکارانش را به هم‌اندیشی درباره آن‌ها دعوت کرده است.

۱۳۹۳/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...