نسخه چاپی

ظرفیت ایران برای تحمل تحریم‌ها‌ بیش از تصور است

لس‌آنجلس تایمز ادامه داد، ایران از كاهش فروش نفت، افت ارزش ارز، كسری بودجه و محدودیت‌های بانكداری و مالی رنج می‌برد اما ظرفیت ایران برای تحمل فشار اقتصادی و مشاركت در «اقتصاد مقاومتی» بسیار بیشتر از تصور ما است.

به گزارش نما، یک روزنامه آمریکایی در ارتباط با تمدید مذاکرات هسته‌ای نوشت که به چالش‌ کشیدن غرب در موضوع هسته‌ای، مسئله غرور ایران است و این موضوع به بخشی از هویت ایران تبدیل شده است.

«آرون دیوید میلر» از مرکز «وودرو ویلسون» در مقاله‌ای در روزنامه «لس‌آنجلس‌تایمز» به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) اشاره کرد و نوشت زمانی در زندگی وجود دارد که به آنچه می‌خواهید، نمی‌رسید اما ممکن است به آنچه که لازم دارید برسید. ممکن است که چیزی که به آن می‌رسید همه چیز نباشد اما باز هم خوب است.

وی سپس این موضوع کلی را به مسئله هسته‌ای ایران اشاره داد و نوشت در هر مذاکره‌ای که کارساز می‌شود، هیچ‌کس به آنچه می‌خواهد نمی‌رسد و هیچ‌کس به 100 درصد نمی‌رسد اما دستکم به آنچه که برای توافق لازم است، دست پیدا می‌کند.

این گزارش ضمن اشاره به این مطلب که به چالش کشیدن غرب در موضوع هسته‌ای به یک موضوع پرافتخار برای ایران تبدیل شده است، نوشت که این مسئله صحت دارد که تحریم‌های واشنگتن، اروپا و شورای امنیت در آوردن ایران به میز مذاکره، نقش مهمی را ایفا کرده است اما این بدان مفهوم نیست که فشار اقتصادی و مالی به اندازه‌ای کافی بوده که به حصول توافق هسته‌ای با ایران منجر شود.

لس‌آنجلس تایمز ادامه داد، ایران از کاهش فروش نفت، افت ارزش ارز، کسری بودجه و محدودیت‌های بانکداری و مالی رنج می‌برد اما ظرفیت ایران برای تحمل فشار اقتصادی و مشارکت در «اقتصاد مقاومتی» بسیار بیشتر از تصور ما است.

بر اساس این گزارش، ایران قصد دور ریختن میلیاردها دلار بودجه‌ای که صرف زیرساخت هسته‌ای خود کرده است، را ندارد. غرب، اهمیت برنامه هسته‌ای ایران بعنوان یک سمبل قدرت بزرگ در منطقه را درک نمی‌کند. موضوع هسته‌ای به بخشی از هویت ایران تبدیل شده است.

۱۳۹۳/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...