نسخه چاپی

مرگ 124 نفر به دلیل مسمومیت با قرص برنج

پزشكی قانونی اعلام كرد كه در شش ماهه نخست امسال 124 مورد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج در تهران رخ داده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: طی 6 ماه ابتدایی سال 93 تعداد 124 نفر به علت مسمومیت با قرص برنج جان باختند.

در مدت مشابه سال گذشته نیز تعداد موارد فوت ناشی از قرص برنج 124 نفر اعلام شده بود. از کل فوت شدگان به دلیل مسمومیت با قرص برنج در شش ماهه اول امسال 72 نفر مرد و 52 نفر زن بوده‌اند.

طبق این گزارش در شهریور ماه امسال نیز تعداد موارد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج با 52.4 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 مورد اعلام شده است.

آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی نمودن و جلوگیری از آفت ضدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار می‌گیرد، به نام‌های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است.

این قرص ظرف مدت 3 تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد بصورت دردناک خواهد مرد. در صورتیکه فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آنرا استشمام کند دچار مسمومیت خواهد شد که اگر سم از بدن وی خارج نشود موجب مرگ وی خواهد شد.

دلایل اصلی مسمومیت با قرص برنج عبارتند از: مصرف اشتباه قرص موجود در برنج، مصرف قرص‌های قلابی توهم زا که دارای ترکیبات قرص برنج و یا خود قرص برنج هستند و مصرف جهت خودکشی.

۱۳۹۳/۹/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...