نسخه چاپی

امواج همچنان مانع هواشناسی اند

طوفان تهران در تاریخ 12 خرداد 93 با وزش تندبادی با سرعت بیش از یك صد بیست كیلومتر به همراه گرد و خاك غلیظ و رگبار شدید باران رخ داد كه بر اثر این توفان پنج نفر كشته و بیش از 30 مجروح و مصدوم شدند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: طوفان تهران در تاریخ 12 خرداد 93 با وزش تندبادی با سرعت بیش از یک صد بیست کیلومتر به همراه گرد و خاک غلیظ و رگبار شدید باران رخ داد که بر اثر این توفان پنج نفر کشته و بیش از 30 مجروح و مصدوم شدند. سازمان هواشناسی این طوفان را پیش بینی نکرده بود و به همین دلیل باعث غافلگیری مردم و برجای گذاشتن خسارت‌های زیادی شد.

در گزارش رییس سازمان هواشناسی و کارشناسان در مورد طوفان خرداد ماه تهران عنوان شد که در سالهای اخیر، میدان دید رادار تهران و برخی دیگر از شهرها به دلیل نویزهای الکترومغناطیسی ناشی از منابع مختلف، بسیار محدود شده و غالبا تصاویر تولیدشده توسط رادارهای هواشناسی با نویز همراه است.

با گذشت بیش از پنج ماه از این حادثه، داوود پرهیزکار- رئیس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو باایسنا درخصوص امواج الکترومغناطیسی و تاثیر آن در اختلالات داده‌های هواشناسی عنوان کرد: آنچه مشخص و غیرقابل انکار است، این است که برخی از رادارهای ما امواج مزاحم دارد که ممکن است منابع مختلفی باعث بروز آنها شده باشد که نیاز به شناسایی این عوامل وجود دارد.

وی ادامه داد: شناسایی امواج مزاحم باید توسط سازمان تنظیم مقررات رادیویی انجام شود که هنوز در این حوزه اتفاقی نیفتاده و هنوز جوابی برای آن نگرفته‌ایم. تنها به صورت غیرمستقیم گفته‌اند که به دلیل سیستم‌های بی‌سیم در سطح شهر است.

رئیس سازمان هواشناسی در پایان خاطرنشان کرد: اگر منابع امواج مزاحم که باعث ناخوانا شدن تصاویر مشخص شود، سازمان تنظیمات مقررات رادیویی باید اقدامات لازم برای مقابله با این نویزها را انجام دهد.

۱۳۹۳/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...