نسخه چاپی

دیدار وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق

ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق بعداز ظهر روز یكشنبه با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود در تهران دیدار كرد و مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی را با وی مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومي وزارت امور خارجه، ظریف با اشاره به عزم و اراده جدی ایران و عراق نسبت به توسعه بدون سقف و نامحدود روابط دو کشور، تأکید کرد: جمهوری اسلامی همواره آماده گفتگوی راهبردی سازنده با همه کشورهای منطقه می باشد و هیچ محدودیتی برای همکاری با همسایگان و دیگر کشورهای منطقه ندارد.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال کاهش نگرانی ها در منطقه است و اعتقاد راسخ دارد که صلاح ملت ها در برخورداری از منطقه ای با ثبات و به دور از تشنج و بحران است.
وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اشتباهات برخی کشورها در نحوه تعامل با تروریسم، اظهار داشت: خوشبختانه امروز نوعی اجماع و درک جمعی نسبت به خطر واقعی تروریسم و افراط گرایی و نتایج حاصله از آن بوجود آمده است.
محمدجواد ظریف ضمن تقدیر از ملت و دولتمردان عراق برای موفقیت در برداشتن گامهای موثر در مسیر وحدت ملی و انسجام داخلی کشورشان، خاطرنشان ساخت: دنیا دریافته است که جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بوده که در مبارزه با تروریزم و افراط گرایی داعش به کمک ملت و دولت عراق شتافت و ما بار دیگر تأکید می کنیم که در این مسیر در کنار ملت و دولت عراق استوار خواهیم ایستاد.
ظریف همچنین ضمن قدردانی از پذیرایی و ارائه تسهیلات ازسوی دولت، مردم، استانداری ها، دستگاههای ذیربط و نهادهای مسئول عراق به زائرین سالار شهیدان در اربعین حسینی، ابراز امیدواری کرد: اربعین امسال به نمادی باشکوه از وحدت و همبستگی تبدیل گردد.
وزیر خارجه عراق نیز با تمجید از ایفای نقش سازنده و موثر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بازیگر اساسی در سطح منطقه ای و بین المللی، تأکید کرد: منافع مشترک دو ملت دوست و برادر ایران و عراق در توسعه حداکثری همکاری ها و مناسبات فیمابین است.

۱۳۹۳/۹/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...