نسخه چاپی

با زور نمی‌توان ایران را وادار به مذاكره كرد

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاحات معتقد است كه قدرت ایران به گروه ۱+۵ فهمانده است با زور نمی‌توان ایران را وادار به مذاكره كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، احمدحکیمی‌پور، رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه مذاکرات در مسیر خوبی قرار گرفته است، ابراز کرد: سیاست خارجی ایران بر اساس فرموده مقام معظم رهبری بر اساس سه مولفه عزت، حکمت و مصلحت پایه‌ریزی شده است.

وی افزود: بر اساس این سه مؤلفه در دولت تدبیر و امید مذاکرات سنگین و نفس‌گیری انجام شده است و در نهایت به نقطه‌ای خواهیم رسید که نتیجه مذاکرات برد-برد می‌شود.

دبیرکل حزب اراده ملت، ابراز کرد: با توجه به اینکه ایران در طول مذاکرات به تعهدات خود عمل کرده است اما زیاده‌خواهی‌های غرب باعث شده است تا مذاکرات به نتیجه نرسد.

وی ادامه داد: به نتیجه نرسیدن مذاکرات نشان از این موضوع دارد که گروه ۱+۵ در میان خود دچار اختلاف است.

حکیمی‌پور ابراز کرد: اکنون توپ در زمین طرف مذاکره کننده با ایران قرارداد و آنان باید با پیشنهادهای خود بتوانند رضایت ایران را به دست آورند.

وی عنوان کرد: مذاکرات در صورتی به نتیجه خواهد رسید که حقوق حقه ملت ایران مورد پذیرش طرف مذاکره کننده غربی قرار گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ایران همواره خواستار برداشته شدن تحریم‌ها به یکباره بوده است، عنوان کرد: طرف غربی مذاکره کننده با ایران باید با کشورمان همراهی کند چرا که ایران همواره حسن‌نیست خود را نشان داده است.

وی اضافه کرد: ایران همواره نشان داده است که با زبان زور در برابر حقوق ملتش کوتاه نمی‌آید و هیچ قدرتی نمی‌تواند با زور با ملت ایران صحبت کند.

حکیمی‌پور اظهار کرد: قدرت نظامی و دیپلماتیک ایران به جهانیان فهماند که باید با زبان منطق با ایران مذاکره کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرف غربی مذاکره کننده می‌داند اگر بخواهد با زور با ایران مذاکره کند ایران از قدرت و توانایی بالایی برای مبارزه نظامی با آنها برخوردار است.

۱۳۹۳/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...