نسخه چاپی

توصیه فركی به كی‌روش

سرمربی تیم فوتبال سپاهان معتقد است كه مربیان داخلی دلسوزان واقعی فوتبال ایران هستند و بیشتر از همه، آنها دل‌شان به حال خرابی‌های فوتبال می‌سوزد و بهتر است كی روش با كنایه حرف نزند.

به گزارش نما ک به نقل از تسنیم، ارلوس کی‌روش در کنفرانس خبری روز گذشته‌اش (یکشنبه) صحبت‌هایی را مطرح کرد که در بخشی از این صحبت‌ها کنایه‌هایی هم به مربیان داخلی زده بود. وی که در آغاز کنفرانس و در بین صحبت‌هایش بارها اعلام کرد می‌خواهد راحت و شفاف صحبت کند، چندین بار با کنایه صحبت‌هایی را مطرح کرد که شاید جای ابهام داشت. حسین فرکی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان معتقد است که صحبت کردن با کنایه و طعنه زدن رویکرد مناسبی نیست و اگر کی‌روش صحبتی دارد باید به راحتی آن را بیان کند.

حسین فرکی در خصوص وضعیت فعلی تیم فوتبال سپاهان، نقل‌وانتقالات این تیم در نیم‌فصل، بازی با گسترش‌فولاد تبریز، تعطیلات لیگ برتر و صحبت‌های کارلوس کی‌روش مواردی را مطرح کرد.

تیم سپاهان بعد از اُفتی که در نیم‌فصل اول داشت، توانست با آغاز نیم‌فصل دوم به بالای جدول برسد و اکنون همراه با نفت تهران در صدر جدول هستید. این شرایط ادامه خواهد داشت؟

انتظار هم از تیم سپاهان همین است و باید بتوانیم صدرنشین باشیم. با توجه به مشکلاتی که در سپاهان وجود داشت و نبود برخی بازیکنان، شاید نتایج چندان دلخواه رقم نخورده بود اما نسبت به گذشته شرایط بهتر شده است و اکنون تمام بازیکنان را در اختیار داریم. بازیکنان ملی‌پوش و آنهایی که در تیم امید حضور داشتند توانستند به صورت متوالی کنار یکدیگر باشند، تمرینات‌مان با نفرات کامل برگزار شد و بازیکنان نیز تلاش زیادی کردند تا بهترین نتایج را بگیریم. انگیزه بازیکنان سپاهان قابل تحسین است و امیدوارم در هفته‌های پیش رو هم شرایط به همین شکل ادامه داشته باشد. البته ما بعد از بازی این هفته تعطیلات لیگ را پیش‌رو خواهیم داشت که این موضوع هم کار ما را سخت می‌کند.

ارزیابی‌تان از بازی مقابل گسترش‌فولاد چیست؟

هر بازی برای ما سخت است. به خصوص وقتی مقابل تیم‌های بالای جدول که می‌خواهند جایگاه خود را حفظ کنند و تیم‌هایی که در پایین جدول می‌خواهند از سقوط فرار کنند، بازی می‌کنیم کار سخت‌تر هم می‌شود. بازی در چنین سطحی سختی‌های خاص خودش را دارد و این هفته هم باید مقابل گسترش‌فولادی قرار بگیریم که جزو تیم‌های خوب و جوان لیگ است. در کنار این جوانان چند بازیکن باتجربه هم در تیم گسترش‌فولاد حضور دارند اما با تمام این تفاسیر با توجه به امتیاز میزبانی ما به دنبال این هستیم که نتیجه بازی رفت را تکرار کنیم و به سه امتیاز برسیم.

نقل‌وانتقالات نیم‌فصل سپاهان به کجا ختم شد. با بازیکنی برای حضور در تیم‌تان به توافق رسیدید؟

تا به حال با هیچ بازیکنی به صورت مستقیم صحبت نکرده‌ایم و بازیکنان داخلی را از طریق باشگاه‌ها پیگیری می‌کنیم. البته بعید می‌دانم بتوانیم بازیکنان داخلی را جذب کنیم، چراکه باشگاه‌ها به راحتی بازیکنان‌شان را از دست نمی‌دهند. به خصوص در پست میانی که ما به بازیکن نیاز داریم و بازیکنانی هم که مدنظر ما هستند در تیم‌های رقیب بازی می‌کنند. با این شرایط مجبور هستیم به دنبال گزینه خوب خارجی باشیم و در حال حاضر این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا انتخاب خوبی هم داشته باشیم.

قصد جذب آندرانیک تیموریان را هم داشتید. هنوز هم به دنبال این بازیکن هستید یا حضور او در سپاهان منتفی شد؟

در مورد تیموریان قصد ندارم صحبتی داشته باشم، چون وضعیت این بازیکن مشخص نیست. درست نیست در خصوص بازیکنی که با باشگاه دیگری قرارداد دارد صحبت کنیم. ما در جلسات داخلی خودمان در سپاهان صحبت‌هایی انجام می‌دهیم و به توافقاتی هم می‌رسیم اما اینکه این صحبت‌ها چقدر به نتیجه برسد، معلوم نیست. به همین جهت ما به دنبال بازیکنانی هستیم که وضعیت‌شان مشخص است، وقتی وضعیت مشخص نباشد خیلی روی این بازیکنان فکر نمی‌کنیم.

یعنی به خاطر تیموریان صبر نمی‌کنید تا وضعیتش مشخص شود، چون ممکن است باشگاه استقلال با جدایی او مخالفت کند.

طبیعی است که منتظر بازیکنی نمانیم. زمان این را نداریم که صبر کنیم و برای یک بازیکن وقت بگذاریم. من اگر بتوانم یک ساعت دیگر بازیکن موردنظرم را جذب کنم این کار را انجام خواهم داد و به بازیکن دیگری فکر نمی‌کنم. اگر این اتفاق رخ بدهد بهتر از این است که یک روز، دو روز یا پنج روز دیگر به آن بازیکن برسم. البته اگر رسیدن به بازیکن مدنظر بعد از پنج روز قطعی باشد، ارزش این را دارد که شما به خاطر او صبر کنید اما وقتی وضعیت بازیکن مشخص نیست، بهتر است که تصمیم دیگری بگیری و هر کسی که مدنظر دارم را جذب می‌کنم. بعد از جذب بازیکن جدید به بازیکن دیگری هم فکر نمی‌کنم، چون قانون نقل‌وانتقالات همین است و در خصوص این مورد (تیموریان) هم قانون اینگونه خواهد بود.

به دنبال روزبه چشمی هم بودید که گویا توافقی صورت نگرفت. آیا در خط دفاعی‌تان ضعف دارید؟

اگر بتوانیم بازیکنی جذب کنیم که توانایی بازی در دو پست را داشته باشد، برای ما بسیار ایده‌آل خواهد بود. اگر هم چنین بازیکنی پیدا نکنیم و بتوانیم دفاع خوبی پیدا کنیم، این بازیکن را جذب خواهیم کرد.

همانطور که خودتان هم اشاره کردید، لیگ بعد از برگزاری دیدارهای این هفته به تعطیلات 50 روزه خواهد رفت. این تعطیلات برای باشگاه‌ها چگونه خواهد بود؟

مسلماً این تعطیلات به سود باشگاه‌ها نیست. اکنون بحث ملی است و هرکسی نظری دارد. ما همیشه گفته‌ایم منافع ملی در اولویت است و حالا هم درست یا غلط برنامه‌ریزی صورت گرفته و ما هم ناچاریم تعطیلات را بپذیریم. فقط اگر جای دیگری وجود دارد که با این تعطیلات روبه‌رو می‌شود و ما دومین کشوری هستیم که چنین تعطیلاتی داریم، برای‌مان قابل قبول خواهد بود.

کارلوس کی‌روش این روزها مثال ازبکستان را می‌زند که از حالا اردوی خود را برای جام ملت‌های آسیا آغاز کرده است.

آن موقع که ما در لیگ قهرمانان آسیا کارمان را آغاز کردیم و بعد هم در تعطیلات بودیم لیگ ازبکستان در حال برگزاری بود. ازبکستانی‌ها به خاطر شرایط جوی این کشور لیگ‌شان را زودتر آغاز می‌کنند و اکنون در تعطیلات هستند. باید به این موضوع توجه داشته باشیم که تاریخ شروع لیگ ازبکستان با لیگ ما متفاوت است. آنها در حالی اردوی خود را آغاز کرده‌اند که لیگ‌شان در جریان نیست اما لیگ ایران در حساس‌ترین زمان است و در نقطه اوج قرار دارد.

این ایراد از سازمان لیگ نیست که ابتدای فصل با کی‌روش توافق کرد تا از فیفا‌دی شهریور ماه استفاده کند و در این زمان به تیم ملی زمان دهد؟

این توافقی بوده که طبق درخواست سرمربی تیم ملی صورت گرفته و سازمان لیگ با برنامه سرمربی تیم ملی پیش رفته است. بیشتر این برنامه‌ریزی که انجام شده به سود و کار خودشان است. آنچه مسلم است این وقفه در لیگ قابل قبول نیست.

صحبت‌های روز گذشته کی‌روش را خوانده‌اید؟

نه همه صحبت‌ها را اما بخشی از صحبت‌ها او را خوانده‌ام.

او در بخشی از صحبت‌هایش کنایه‌هایی به مربیان ایرانی زده است. در آستانه جام ملت‌های آسیا اینگونه صحبت‌ها و کنایه‌ها درست است؟

اصلاً‌ خوب نیست که اینگونه صحبت شود و کسی بخواهد به دیگر همکارانش کنایه بزند. احترام هر کسی باید حفظ شود. فوتبال ما هم بزرگانی دارد که باید احترام آنها را نگه داشت. فوتبال فقط برای امروز نیست و باید به فردا هم توجه کرد. چه مربیان داخلی و چه مربیان خارجی باید تمام اصول حرفه‌ای را رعایت کنند و این کنایه زدن‌ها خوب نیست. اگر حرفی هست باید راحت زده شود و این طعنه زدن‌ها خوب نیست.

کی‌روش در بخشی از صحبت‌هایش هم اعلام کرده اگر دلسوزان فوتبال ایران کار را به دست نگیرند، فوتبال ایران مانند کشتی تایتانیک غرق خواهد شد.

به هر حال نمی‌دانم منظور کی‌روش از دلسوزان فوتبال کیست. آیا مربیان هستند یا مدیران؟! اما واقعیت این است مربیان ایرانی به واقع دلسوزان اصلی فوتبال ایران هستند که سال‌هاست با مشکلات می‌سازند و می‌سوزند. آنها دل‌شان بیشتر از هر کس دیگری به حال فوتبال می‌سوزد. دلسوزان این نابسامانی‌ها و خرابی‌ها فقط مربیان خودمان هستند.

سرمربی تیم امید نیز هنوز انتخاب نشده است. در شرایطی که به خودتان هم پیشنهاد شده بود تا هدایت این تیم را بر عهده بگیرید، توافقاتی با کرانچار انجام شد اما هنوز هم تیم امید بدون سرمربی است. این موضوع به سود فوتبال ایران است؟

به هیچ‌وجه این اتفاقات خوب نیست. متأسفانه شرایط تا به اینجا خوب نبوده و نباید در انتخاب سرمربی تیم امید اینقدر تعلل می‌شد. حبیب کاشانی هم برای کمک آمده بود، به من هم لطف داشت که پیشنهاد حضور در تیم امید را داد اما متأسفانه من نتوانستم با این تیم همکاری کنم. اکنون زمان زیادی را از دست داده‌ایم که به سود تیم امید نیست و به آن ضربه می‌زند.

۱۳۹۳/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...