نسخه چاپی

معلم: ایران نیز حامی طرح گفت‌وگوی سوری - سوری است

وزیر خارجه سوریه با اشاره به سفرش به مسكو و گفت‌وگو با مقامات این كشور درباره ایده گفت‌وگوی سوری سوری، اظهار كرد: از برادرم ظریف شنیدم كه ایران نیز از تلاش‌ها برای موفق شدن راه‌حل سیاسی حمایت می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، ولید علی معلم، وزیر خارجه سوریه بعدازظهر دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با محمدجواد ظریف درباره هدفش از سفر به ایران، اظهار کرد: هدف من تشکر و قدردانی از رهبری ایران امام خامنه‌ای و آقای روحانی و قبل از همه ملت برادر ایران است که حمایت‌های‌شان از ملت سوریه و تقویت و پایداری آن‌ها ادامه داده است.

او گفت: ما امروز در معرض توطئه‌ای هستیم که طرف‌های این توطئه هم‌چنان با بی‌شرمی به کار خود ادامه می‌دهند و اقداماتی را با حمایت برخی کشورهای اروپایی، آمریکا، ترکیه، عربستان و قطر صورت می‌دهند. این‌ها درک نکردند که با توطئه‌چینی علیه سوریه، تروریست‌ها را به کشورهای خود سوق می‌دهند اما چه درک کرده باشند و چه نکرده باشند در یک سنگر با اسراییل قرار گرفته‌اند که دیروز به دو منطقه در سوریه حمله کرد.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به حملات روز یک‌شنبه رژیم صهیونیستی به برخی مناطق کشورش، گفت: بعد از شکست داعش در مناطق دیرالزور، عین‌العرب، قلمون و حلب، اسراییل سعی کرد با این حملات شکست‌های داعش را ترمیم کند اما باید بگویم که مردم قهرمان سوریه در نقاط مختلف در مواجهه با داعش و جبهه‌النصره و همین‌طور به همراه نیروهای ارتش تعداد زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند که اگر یک هزار حمله هوایی نیروهای ائتلاف صورت بگیرد این تعداد از نیروهای داعش کشته نمی‌شوند.

معلم در ادامه خاطرنشان کرد: ما با کشورهای دوست ایران و روسیه تلاش می‌کنیم به راه‌حل سیاسی و گفت‌وگو میان سوری‌ها بدون دخالت خارجی دست یابیم.

وزیر خارجه سوریه در پاسخ به سوالی درباره نتایج سفرش به مسکو و طرح روسیه برای آغاز مذاکره با معارضه و احتمالا یک دستور کار مشترک میان ایران، روسیه، عراق و سوریه، اظهار کرد: من سفری داشتم به مسکو به منظور موفق کردن ایده گفت‌وگوی سوری سوری. هم‌چنین درباره موضع ایران در این باره از برادرم جواد (ظریف) شنیدم که ایران نیز این تلاش را حمایت می‌کند. ایران تردیدی در مشارکت به منظور موفق شدن راه‌حل سیاسی در سوریه ندارد و همان‌طور که گفتم برای قدردانی از رهبری و ملت ایران در حمایت از ملت سوریه در مبارزه با تروریسم به ایران آمدم.

وی هم‌چنین در رابطه با احتمال رایزنی‌اش با وزیر خارجه عراق که او نیز در تهران به سر می‌برد، گفت که روز سه‌شنبه با دکتر جعفری گفت‌وگوی مشترکی با حضور دوست خوبم آقای ظریف خواهیم داشت و البته این امری طبیعی است و فکر می‌کنم در روزهای آینده گفت‌وگوهای زیادی را زیر نظر برادرم ظریف داشته باشیم.

۱۳۹۳/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...