نسخه چاپی

عراقی‌ ها با خودروی شخصی در راه ایران

با انجام هماهنگی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته و برداشتن موانع قانونی و مرزی، از این پس عراقی ها می توانند با خودروهای شخصی خود به ایران سفر كنند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: با انجام هماهنگی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته و برداشتن موانع قانونی و مرزی، از این پس عراقی ها می توانند با خودروهای شخصی خود به ایران سفر کنند.

رضا زاده رایزن بازرگانی ایران در عراق خبر داد: با توجه به ازدحام گسترده در مرزهای کشور در روزهای اخیر، آغاز بکار ورود مسافران عراقی با خودروهای شخصی، به بعد از اربعین موکول شده است.

مسافران عراقی براساس مقررات جدید، می توانند مجوز یک ماهه برای تردد خودروهایشان در خاک ایران دریافت کرده و در پایان مهلت یک ماهه باید خودرو خود را از کشور خارج کنند.

خبر صدور مجوز سفر با خودروهای شخصی به عراقی ها جهت سفر به ایران اولین بار در تیرماه امسال از سوی رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

بیمه 'دی' نیز تضمین ورود خودروهای عراقی را بر اساس 'رویه گمرکی ورود موقت' بر عهده گرفته است.

با توجه به وجود تمایل و علاقه شدید عراقی ها برای سفر به ایران، اجرای این مقررات، ظرفیت جدیدی در مسافرت های عراقی ها به ایران ایجاد می کند.

طی سال گذشته، آن طور که مقامات رسمی دو کشور می گویند، دستکم دو میلیون عراقی به ایران سفر کرده و حدود یک میلیون ایرانی نیز متقابلا از عراق دیدن کرده اند.

عراقی های ساکن بیشتر شهرهای شمالی، جنوبی و مرکزی، اعم از بغداد، نجف، کربلا و حتی بصره می توانند با خودروهای شخصی بین نیم ساعت تا سه ساعت خود را به اولین نقاط مرزی ایران برسانند. از بغداد تا مرز مهران حدود دو و نیم ساعت و همین زمان تا مرز خسروی فاصله است.

۱۳۹۳/۹/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...