نسخه چاپی

وزیر دفاع: ایران هراسی محكوم به شكست است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با استناد به سخنان رییس جمهور آمریكا مبنی بر این‌كه "اگر ما می‌توانستیم ، تمامی پیچ‌های انرژی هسته‌ای ایران را باز كنیم این كار را می كردیم " گف:این جمله اعتراف به این است كه ایران در سایه حضور و آگاهی مردم به مقتدرترین كشور منطقه تبدیل شده و در معادلات پیچیده جهانی جزء اثرگذارترین كشورهای جهان به شمار می‌رود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان که به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع سخن می‌گفت ،با تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان ایران اسلامی گفت: مهمترین ویژگی دانشجویان در طول تاریخ که به صورت بارزی خود را نشان داده است آزاد اندیشی، آزادی خواهی و ظلم ستیزی است و دانشجویان ایران اسلامی در مسیر پایبندی به آرمان های مقدس خود در قبل از انقلاب و در برابر رژیم ستم شاهی شکنجه،زندان و شهادت را در کارنامه درخشان خود دارند و ۱۶ آذر به همین دلیل گرامی داشته می‌شود.

وی کسب دانش و مجهز شدن به سلاح علم برای خدمت به جامعه ،توسعه و پیشرفت را از دیگر ویژگی دانشجویان بر شمرد و افزود: دوران دانشجویی از ماندگارترین دوران فرد برای خودش ، خانواده و حتی جامعه محسوب می‌شود.

وزیر دفاع در ادامه با اشاره به مبارزات دانشجویان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و خدمات و فعالیت های آنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تمامی نهادهایی که بعد از انقلاب شکل گرفته و منشأ خدمات بزرگ گردیده‌اند با محوریت دانشجویان دانشگاه ها بود که سپاه و جهادسازندگی نمونه‌های بارز آن هستند. امروز دانشجویان در ادامه این مسیر مقدس با همت و تلاش خود وظیفه و مسئولیت پیشبرد کشور در عرصه های علمی و مدیریتی را بر عهده دارند.

وی، ظلم ستیزی و عدالت خواهی و مبارزه با نظام سلطه را از برجسته‌ترین ویژگی‌های جنبش دانشجویی ذکر کرد و گفت: دانشجویان به مقتضای سن، وضعیت و جایگاهی که دارند هیچ گاه زیر بار تهدید و ظلم نرفته و توجیه‌گر آن نیز نشدند. البته رژیم شاه خیلی تلاش کرد که دانشجو ستایشگر باشد، ولی موفق نشد. در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ، رهبران نظام همین مسیر عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و فساد را تشویق و ترغیب کردند.

دهقان همچنین با بیان این‌که دانشگاه و دانشجو نباید با از دست دادن استقلال فکری به عنصری وابسته و به باشگاه سیاسی تبدیل شوند، افزود: البته قاطبه دانشگاه ها و دانشجویان هرگز گرفتار این آفت نشدند و با حفظ استقلال فکری، منشأ خدمات بزرگی برای انقلاب و کشور بوده‌ و هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ویژگی‌های علمی که مقام معظم رهبری برای دانشجویان ترسیم کرده‌اند همان چیزی است که دانشجویان ما را تعریف می‌کند که از آن جمله می توان به آشنایی و اشراف دانشجویان به محیط و فضای زیست اجتماعی و تاریخی، دشمن شناسی، شناخت دقیق ترفندهای آنان، حرکت در مسیر اهداف و منافع ملی،نمایندگی کردن خواست و اراده مردم و بصیرت و آگاهی اشاره کرد.

وزیر دفاع همراهی و حمایت مردم و اسلام خواهی آنان را از عناصر اصلی قدرت ساز جمهوری اسلامی ایران برشمرد وگفت: این عنصر موجب شده تا رهبران سیاسی کشور قادر باشند اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی را با اقتدار به پیش برند و مرعوب دشمن نشده ، لحظه‌ای عقب‌ نشینی نکنند.

دهقان با تأکید بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به معاهدات هسته‌ای گفت :ایران در مذاکره با شش قدرت جهانی که ۵ تای آنها عضوثابت شورای امنیت سازمان ملل هستند با استدلال قوی، منطقی روشن و قدرت و عزت از حقوق خود دفاع کرد و بی‌تردید ملت بزرگ ایران پیروز نهایی این میدان است و تحریم‌های ظالمانه،تلاش برای انزوای ایران، اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی محکوم به شکست خواهد بود.

وزیر دفاع در پایان خاطرنشان کرد: امروز ملت و کشور در اوج قدرت و عزت قراردارد و دانشجویان بلند همت ما باید با توجه به سه رکن فرهنگ،علم و اقتصاد، در پرتو شعار سال و سیاست های اقتصاد مقاومتی آینده کشور را بیمه نمایند و هرروز ملت شاهد شکوه، عزت ،رفاه و امنیت بیشتری باشد و این مسیر بی تردید با گام های بلند همه مردم به خصوص دانشجویان و مراکز علمی و آموزشی کشورمان به سرعت طی خواهد شد.

۱۳۹۳/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...