نسخه چاپی

گردشگران از فیلیپین رفتند

طوفان دریایی «هاگوپیت» فیلیپین را از گردشگران خالی كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، طوفان دریایی «هاگوپیت» که از عصر شنبه به سواحل شرقی فیلیپین رسید، تاکنون علاوه بر مرگ دهها تن بیشتر مقاصد گردشگری این کشور را نیز که در سواحل اقیانوس آرام قرار دارند را نیز از گردشگران خالی کرده است.

در حال حاضر بیش از نیم میلیون نفر از ساکنان مناطق شرقی فیلیپین خانه های خود را ترک کرده و برق این مناطق نیز قطع شده، این در حالیست که طوفان در حال نزدیک شدن به شهر مانیل، پایتخت فیلیپین و مقصد نخست گردشگری این کشور است.

در این شرایط از مدتها قبل گردشگران بسیاری از سفر به مانیل صرف نظر کرده، مشغول ترک این شهر بوده و بخش اعظم تورهای سال نو میلادی به مقصد مانیل و مناطق شرقی فیلیپین لغو شده و با تورهای تایلند و مالزی جایگزین شده اند.

طوفان دریایی هاگوپیت در شرایطی فیلیپین را از گردشگران خالی کرده که مدتی قبل نیز طوفان دریایی «هایان» صدمات زیادی به این کشور وارد کرد، این در حالیست که حدود دو سال قبل نیز جاری شدن سیل مرگبار در مانیل، کاهش چشمگیر گردشگران فیلیپین را در پی داشت.

تا قبل از طوفان اخیر پیش بینی می شد فیلیپین در سال جاری میلادی میزبان نزدیک به پنج میلیون گردشگر باشد که بیشتر آنها از آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی هستند. در این شرایط دولت فیلیپین قصد دارد تا سال ‌‌٢٠١٦ این کشور را به مقصد سالانه شش میلیون گردشگر تبدیل کند حاصل آن ایجاد ‌‌٩٠ هزار شغل جدید در فیلیپین خواهد بود.

فیلیپین که به یکی از مقاصد برتر «گردشگری درمانی» آسیا نیز به شمار می رود، از جاذبه‌ های گردشگری تاریخی و طبیعی متنوعی بهره می‌ برد که از آن جمله می ‌توان به چند شهر تاریخی برجای مانده از دوران استعمار این کشور و جزیره‌ زیبای نگروس اشاره کرد که صدها گونه نادر جانوری و گیاهی را در خود جای داده است.

۱۳۹۳/۹/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...