نسخه چاپی

توافق میان ایران و عربستان به سود ریاض و بیروت خواهد بود

وزیر خارجه سابق لبنان در حاشیه نشست «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» در تهران به «فارس» گفت همكاری‌ ایران و عربستان به سود ریاض و كل منطقه خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، «عدنان منصور» وزیر خارجه پیشین لبنان در حاشیه نشست «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» در تهران به خبرگزاری فارس گفت که وجود چنین نشستی برای همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای منطقه که در واقع آسیب دیدگان واقعی حملات تروریستی هستند ضروری و حائز اهمیت است.

سفیر پیشین لبنان در ایران همچنین درباره نقش ایران برای مقابله با افراط گرایی گفت: بدون شک با توجه به سابقه مبارزاتی ایران با تروریسم مانند مبارزه با گروهک «مجاهدین خلق» (منافقین)و گروه‌های افراط گرا در مناطق جنوب شرق از جمله سیستان و بلوچستان، یک طرف اصلی در مبارزه با تروریسم به شمار می‌رود.

منصور در پاسخ به سوالی درباره تأثیر وجود توافقی میان ایران و عربستان گفت: گمان می‌کنم هر گونه توافقی میان ایران و عربستان برای ریاض و کشورهای منطقه به ویژه لبنان سودمند خواهد بود، بر همین اساس بهبود روابط ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان نقش بسزایی در حل و فصل مشکلات منطقه خواهد داشت.

منصور درباره نشست آتی حزب الله و جریان المستقبل برای حل مشکلات سیاسی لبنان نیز گفت که این گفت‌وگوها هنوز شروع نشده اما از جهت آرام کردن شرایط داخلی کشور، بررسی مسائل مهم مربوط به حل اختلافات داخلی و رسیدن به اجماع برای انتخاب رئیس جمهور از اهمیت زیادی برخودار است.

اجلاس بین‌المللی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری از روز سه شنبه (17 آذرماه) آغاز شده و امروز چهارشنبه، با حضور سران و مقامات برجسته کشورهای منطقه از جمله «ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه به پایان می‌رسد.

۱۳۹۳/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...