نسخه چاپی

هوای تبریز در وضعیت هشدار قرار گرفت

رییس روابط عمومی اداره كل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام كرد: هوای روز چهارشنبه تبریز به دلیل افزایش آلاینده ها و پایداری جوی در وضعیت هشدار و ناسالم قرار دارد.

به گزارش نما، داوود قاسم زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص فعلی آلودگی هوای تبریز 125 پی. اس. آی بوده که وضعیت ناسالم و هشدار دهنده است.

وی اظهار کرد: شاخص آلودگی هوا اگر زیر 100 پی. اس. آی باشد، سالم، بین 100 و 200 ناسالم، بین 200 و 300 وضعیت اضطرار و 300 به بالا وضعیت بحرانی به شمار می رود.

قاسم زاده ادامه داد: طبق اعلام نظر مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان از بعدازظهر امروز با نفوذ توده کم فشار به تدریج از غلظت آلاینده ها کاسته خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از آسیب های جدی، کودکان و سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور در فضاهای باز پرهیز کنند.

رییس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان از مردم خواست از سفرهای درون شهری با خودروهای شخصی و تک سرنشین خودداری کنند.

کلانشهر تبریز با ۲۳۷٫۴۵ کیلومتر مربع مساحت، سومین شهر بزرگ کشور پس از تهران و مشهد، بزرگ ترین شهر منطقهٔ شمال غرب ایران شناخته می شود.

جمعیت تبریز در سال ۱۳۹۰ خورشیدی بالغ بر ۱٬۴۹۴٬۹۹۸ نفر بوده که این رقم با احتساب جمعیت ساکن در حومهٔ شهر به ۱٬۸۰۰٬۰۰۰ نفر می رسد. تبریز در سال ۱۵۰۰ و در زمان پایتختی صفویان به عنوان چهارمین شهر بزرگ جهان و خوش آب و هواترین منطقه شناخته می شد.

۱۳۹۳/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...