نسخه چاپی

ورزش مهمترین تدبیر حفظ سلامتی در فصل زمستان

ورزش به عنوان مهمترین بخش تدابیر سلامتی، در زمستان اهمیت بیشتری دارد. با كمك ورزش در این فصل از تجمع مواد زائد جلوگیری می‌شود؛ بهتر است در زمستان ورزش در مكان گرم و در ساعات گرم روز انجام شود و خواب روز موجب كسالت و سستی بدن می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، بیماری‌های بلغمی مثل زکام(سرماخوردگی) و نزله(ترشحات پشت حلق)، سعال (سرفه نزله‌ای) در زمستان بیشتر اتفاق می‌افتد. در زمستان صرع که گرفتگی ناقص مجاری مغزی و سکته که گرفتگی کامل مجاری مغزی است، بیشتر بروز می‌کند.

تدابیر فصل زمستان:

۱. استفاده بیشتر از نور آفتاب به خصوص در مناطق مرتفع

۲.استفاده از غذاهای معتدل و غلیظ، این مسئله با توجه به سردی هوا و شرایط افراد است. لذا این مسئله در مناطقی که سرد نیست و یا افراد در معرض سرما نیستند، صدق نمی‌کند.

۳.غذا و نوشیدنی‌ها، گرم مصرف شوند.

۴.مصرف غذاهای حاوی سیر و پیاز و گردو مانند خورش فسنجان.

۵. پرهیز از غذاهای سرد و تر مانند آش دوغ، آش ماست و انواع غذاهایی که در تابستان توصیه می‌شود. (به ویژه در شب ها).

۶.استفاده از سبزیجات با طبیعت گرم و خشک مانند کرفس، کلم، سیر و پیاز

۷.اجتناب از فصد، حجامت، قی و اسهال، البته امکان دارد به دلایلی نیاز به پاکسازی وجود داشته باشد. در این صورت با نظر پزشک متخصص از مسهلات ضعیف و یا روش های دیگر استفاده می‌شود.

۸.ورزش به عنوان مهمترین بخش تدابیر سلامتی، در زمستان اهمیت بیشتری دارد. با کمک ورزش در این فصل از تجمع مواد زائد جلوگیری می‌شود. تعیین زمان و مکان مناسب ورزش با معیار گرمی است. (یعنی ورزش در مکان گرم و در ساعات گرم روز) در صورت انجام ورزش در زمستان، افراد در بهار مشکلات کمتری خواهند داشت.

۹. پوشش مناسب مانند لباس‌های پشمی به خصوص پوشش سر.

۱۰.امروزه میوه‌های متنوع در تمامی فصول وجود دارند. بنابراین از خوردن میوه‌های سرد و تر (مانند هندوانه، خیار و نارنگی) پرهیز کرده و بیشتر از خشکبار و میوه‌های گرم و خشک شده استفاده شود.

۱۱.عدم مواجهه با هوای سرد به خصوص بعد از استحمام.

۱۲.نخوابیدن در روز، خواب روز سبب بروز کسالت و سستی بدن می‌شود.

۱۳۹۳/۹/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...