نسخه چاپی

توافق مجدد تهران و اسلام‌آباد برای واردات نفت از ایران

مقامات پاكستانی اظهار امیدواری كردند كه بعد از واردات قانونی نفت از ایران تا حد زیادی از قاچاق سوخت به این كشور جلوگیری شده و افراد سودجو نمی‌توانند بنزین قاچاق را با قیمت گران عرضه كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، 3 سال قبل پاکستان برای واردات روزانه 12 هزار بشکه نفت از ایران به توافق رسید اما بعد از مدتی واردات نفت متوقف شد و تعهدات دو کشور به مرحله عملیاتی نرسید.

بر اساس این گزارش، با توافقی که اخیراً بین شاهد خاقان عباسی وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان و علی طیب نیا وزیر اقتصاد ایران صورت گرفته واردات نفت دوباره آغاز می‌شود.

طبق این گزارش در گذشته نفت خام ایران وارد پالایشگاه کراچی شده و از این طریق در سراسر کشور توزیع می‌شد که پیش‌بینی می‌شود این شیوه دوباره احیا شود.

مقامات پاکستانی اظهار امیدواری کردند بعد از واردات قانونی نفت از ایران تا حد زیادی از قاچاق سوخت به این کشور جلوگیری می شود و برخی افراد سودجو نمی‌توانند بنزین قاچاق را با قیمت گران عرضه کنند.

گفته می‌شود شرکت‌های کشتیرانی خارجی و پمپ‌ بنزین‌های داخلی از مشتریان ثابت گازوئیل ایران در پاکستان هستند.

کارشناسان عنوان می‌کنند بعد از اینکه قاچاق نفت ایران از مسیرهای زمینی با مشکلات زیادی مواجه و تا حد زیادی کاهش یافت قاچاقچیان از مسیرهای آبی برای قاچاق نفت ایران به سواحل کراچی استفاده کردند.

بنزین قاچاق شده از ایران بعد از مخلوط شدن با انواع ناخالصی‌ها به قیمت گزاف به ماهی‌گیران پاکستانی فروخته می‌شود.

۱۳۹۳/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...