نسخه چاپی

چرا به میوه‌ها واكس می‌زنند؟

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان گفت: واكس میوه به منظور ماندگاری بیشتر فقط برای نارنگی و پرتقال استفاده می‌شود و سیب نیازی به واكس زدن ندارد.

به گزارش نما به نقل از ايسنا، حسین مهاجران در اين باره اظهار کرد: در حال حاضر از واکس برای پوست نارنگی و پرتقال استفاده می‌شود که منجر به بسته شدن روزنه‌های پوستی آن‌ها می‌شود و همین موضوع ماندگاری آن‌ها را افزایش می‌دهد.

وی در پاسخ به اینکه مدتی است بحث واکس روی سیب‌ مطرح شده و با توجه به اینکه عده‌ای سیب را با پوست استفاده می‌کنند شاید مشکل ساز باشد؟ گفت: واکس زدن به سیب ضرورتی ندارد چون این میوه 9 ماه بدون واکس می‌ماند. ولی در جایی مثل آمریکا معمولا سیب را زمانی که هنوز شیرین نشده از درخت می‌چینند و با گاز اتیلن رنگ آمیزی می‌کنند که با این کار ماندگاری آن‌ها را تا شش سال نیز تضمین می‌کنند.

مهاجران اظهار کرد: در ایران که سیب تا حدود سه ماه بعد از عید نوروز نیز ماندگاری دارد لذا نیازی به این کار نیست.

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان تصریح کرد: واکس زدن سیب تاکنون به ما گزارش نشده و تصور می‌کنم اخباری که در این مورد منتشر می‌شود با مقاصد خاصی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه این واکس‌ها معمولا از کشور اسپانیا وارد می‌شوند، در پاسخ به اینکه با توجه به لطیف بودن پوست سیب سفید اگر از واکس در آنها استفاده شود امکان بروز این واکس به داخل سیب وجود دارد؟ گفت: این موضوع باید بررسی شود چون تا به حال چنین موضوعی سابقه نداشته و با توجه به اینکه عده ای سیب را با پوست می خورند باید این موضوع توسط کارشناسان بهداشتی مورد بررسی قرار گیرد.

مهاجران گفت: در گذشته برای ماندگاری مرکبات آن‌ها را با کاغذ‌های آمریکایی وارداتی کاغذپیچ می‌کردند و در حال حاضر کاغذ دیگر کاغذ پیچ کردن به دلیل گرانی به صرفه نیست.

۱۳۹۳/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...