نسخه چاپی

شكایت مهاجر ایرانی از دولت استرالیا

یك مهاجر ایرانی از دولت استرالیا به دلیل توقف عمدی درمان بیماری اش كه با هدف اجبار به بازگشت به ایران انجام شده بود به دادگاه عالی استرالیا شكایت كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، روزنامه 'ساندی مورنینگ هرالد' روز شنبه نوشت: 'مجید کرمی' که 11 ماه در مرکزی در ساحل جزیره 'مانوس' به سر می برد برای مداوا به ملبورن منتقل شد.

وی گفت که به دلیل توقف درمان به وسیله کارمندان بهداشتی در بازداشتگاه مانوس در گینه پاپوا، ناراحتی های پوستی زیادی متحمل شد و روزهای پردردی داشته است.

مجید کرمی سال گذشته در حالی که داروهایی برای مداوای بیماری خود به همراه داشت وارد جزیره کریسمس شد، اما این داروها از وی گرفته و دیگر به وی بازگردانده نشد.

با انتقال این مهاجر ایرانی به بازداشتگا جزیره مانوس، وضعیت بیماری وی شدیدتر شد به طوری که قادر به تکلم و غذا خوردن نبوده است.

به گفته کرمی، به وی گفته شده بود یا برای ادامه درمان به ایران بازگردد و یا برای انجام فرایند اداری درخواست مهاجرت، بدون درمان در مانوس منتظر بماند.

ناراحتی پوستی این ایرانی به دلیل سوختگی بوده است. وی در دوران نوجوانی برای نجات برادر خود از آپارتمانی که آتش گرفته بود دچار این سوختگی شد.

یک متخصص با دیدن عکس های از وضعیت سوختگی وی عنوان کرده بود که این سوختگی ها همواره باید با استعمال دارو مرطوب باقی بماند، اما با توجه به زندانی بودن کرمی امکان معاینه و تجویز داروی مناسب امکان پذیر نبوده است.

یک سخنگوی وزارت مهاجرت استرالیا چنین اتهام هایی علیه دولت این کشور را بی پایه دانست.

این ایرانی با شکایت از دولت استرالیا اعلام کرده است شرایط بهداشتی جزیره مانوس از استانداردهایی استرالیا پایین تر است.

جبران خسارات ناشی از آسیب های روحی نیز بخش دیگر از شکایت این مهاجر ایرانی علیه دولت استرالیا است.

تحقیقات دادگاه نشان می دهد که مراقبان بهداشتی جزیره مانوس و کارکنان بین المللی بخش بهداشت به مهاجران آموزش داده اند که به دلیل گرما و رطوبت این جزیره روزانه دستکم پنج لیتر آب مصرف کنند، اما به دلیل مشکلات تامین آب در این جزیره، بسیاری از مهاجران در روز تنها نیم لیتر آب که برابر یک دهم استاندار اعلام شده مقامات بهداشتی است را مصرف می کنند.

از نظر اسکان نیز مهاجران غیرقانونی این جزیره که دمای هوای آن معمولا بین 30 تا 40 درجه همراه با بارش باران های استوایی است با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

گزارش های دادگاه همچنین نشان می دهد که شکر و میوه در اختیار مهاجران قرار داده نمی شود و غذای آنها نیز اغلب ناکافی و آلوده به کرم، مگس و سایر حشرات است.

از سوی دیگر پدر 'رضا براتی' مهاجر ایرانی که در استرالیا جان خود را از دست داد، 'اسکات موریسون' وزیر مهاجرات این کشور را مقصر این حادثه معرفی کرد.

رضا براتی جوان 23 ساله ایرانی 29 بهمن ماه سال گذشته به دلیل برخی تنش ها در یک اردوگاه پناهجویان در جزیره مانوس جان خود را از دست داد.

پدر این جوان با این عنوان که وزیر مهاجرت استرالیا مسئولیت انتقال مهاجران به جزیره مانوس را بر عهده دارد، گفت که انتقال مهاجران به این بازداشتگاه طبق نظارت آنها انجام شده و اکنون باید در قبال عمل خود پاسخگو باشند.

۱۳۹۳/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...