نسخه چاپی

خرید ۱۲۵۵تن شیر خام از دامداران استان تهران در قالب تضمین خرید

عکس خبري -خريد ????تن شير خام از دامداران استان تهران در قالب تضمين خريد

رئیس سازمان تعاون روستایی استان تهران با بیان اینكه از طرح تضمین خرید شیر خام در تهران استقبال خوبی شده است، گفت: تاكنون هزار و 225 تن شیر خام برای تبدیل به پودر شیر خشك از دامداران این استان خریداری شده است.

به گزارش نما، محمدرضا حیدرقلی‌زاده رئیس سازمان تعاون روستایی استان تهران در گفت‌وگو با فارس گفت: از آغاز طرح تضمین خرید شیر خام ، استقبال دامداران در استان تهران از این طرح خوب بوده و تا امروز بیش از هزار تن شیر برای تبدیل به پودر شیر خشک خریداری شده است.

وی با بیان اینکه کمتر از دو هفته از اجرای طرح تضمین خرید شیر خام در تهران می‌گذرد، گفت: تاکنون هزار و 225 تن شیر خام با قیمت مصوب 1440 تومان از تولید‌کنندگان خریداری شده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی تهران اظهار داشت: طرح تضمین خرید شیر خام از دامداران تا زمانی که قیمت خرید شیر خام توسط صنایع لبنی به 1440 تومان برسد، در تهران و سایر استان‌هایی که این طرح در آنها به اجرا در آمده، ادامه دارد.

براساس این گزارش، در ابتدای تیرماه سال جاری دولت مصوبه‌ای را به کارخانه‌های صنایع لبنی ابلاغ کرد، تا شیر خام تولیدی دامداران با قیمت 1440 تومان خریداری شود که کارخانه‌ها از انجام آن سرباز زدند.

هم‌اکنون شیر خام تولیدی دامداران توسط صنایع لبنی با قیمت متوسط 1250 تومان خریداری می‌شود و بنابراین دولت برای جلوگیری از ضرر به تولید‌کنندگان و رساندن قیمت خرید شیر به قیمت مصوب 1440 تومان طرحی را با عنوان طرح تضمین خرید شیرخام اجرا کرد.

به موجب این طرح سازمان تعاون روستایی شیر خام تولیدی دامداران را با قیمت 1440 تومان برای تبدیل به شیر خشک خریداری می‌کند.

این طرح قرار است تا زمانی که قیمت هر کیلوگرم شیر خام به 1440 تومان برسد، ادامه یابد و تاکنون در برخی استان‌ها از جمله تهران، قزوین، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و جنوبی، آذربایجان غربی، فارس و گلستان انجام شده است.

۱۳۹۳/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...