نسخه چاپی

فرستاده امیر قطر در قاهره از احیای روابط با مصر خبر داد

معاون وزیر خارجه قطر در همكاری‌های بین‌المللی و فرستاده امیر قطر به قاهره اعلام كرد كه بنا به طرح پادشاه عربستان، در دیدار اخیری كه با رئیس جمهوری مصر داشته عوامل مورد اختلاف میان كشور خود و مصر را مورد بررسی قرار داده و در این خصوص گام‌های بعدی صورت خواهد گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون وزیر خارجه قطر و فرستاده امیر قطر که اخیرا به قاهره سفرکرد، در سخنانی تصریح کرد که امیر قطر به طرح پیشهادی پادشاه عربستان و همچنین عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر پاسخ مثبت داده و در دیدار قاهره عواملی که باعث ایجاد اختلافات میان قطر و مصر شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: دیدارهای آتی برای از بین بردن بیشتر اختلافات و شائبه‌های میان دو کشور صورت خواهد گرفت و طرفین برای تحکیم روابط میان خود گام‌های دیگری را اتخاذ خواهند کرد.

وی درخصوص نقش میانجی‌گری احتمالی قطر میان دولت مصر و مخالفان آن افزود: تاکنون دولت مصر در این خصوص از قطر درخواست مداخله و میانجی‌گری نداشته و اگر مصر چنین کمکی از ما بخواهد ما ازآن استقبال خواهیم کرد و هر کاری را که برای اصلاح روند داخلی مصر لازم باشد انجام می‌دهیم.

فرستاده امیر قطر به قاهره ضمن قدردانی از تلاش‌های پادشاه عربستان برای تحکیم روابط میان قطر و مصر، برتلاش کشور خود برای برقراری منافع منطقه‌ای تاکید کرد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن درخصوص مساله آزادی رسانه‌ها آن هم طبق قانون قطر افزود: تمام اهالی رسانه باید به مسئولیت خطیر خود واقف بوده و از ایجاد آشوب خوداری کرده و به تحکیم همبستگی رسانه‌ای کمک کنند.

وی درخصوص مخالفان مصری حاضر در قطر و اثرات روابط با قاهره افزود: قطر همواره سیاست بازبودن درهای مذاکرات را دنبال می‌کند و از تمامی مخالفان آن هم به شرطی که اقدام سیاسی نکنند استقبال می‌کند.

پیشتر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر از فرستاده امیر قطر در قاهره استقبال و در بیانیه‌ای اعلام کرد که برقراری دوباره روابط میان قطر و ایستادگی این کشور در کنار مصر به امنیت دو کشور کمک می‌کند.

۱۳۹۳/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...