نسخه چاپی

وضعیت هزینه و درآمد در روستاهای ایران

روستاهای خوزستان، پر هزینه‎ترین روستاهای ایران هستند كه زندگی در آن‏ها به طور متوسط پر هزینه‏‌تر از زندگی در شهرهایی چون قم و همدان است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: روستاهای خوزستان، پر هزینه‎ترین روستاهای ایران هستند که زندگی در آن‏ها به طور متوسط پر هزینه‏‌تر از زندگی در شهرهایی چون قم و همدان است.

بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران در سال 1392، روستاهای خوزستان با متوسط هزینه یک میلیون و 380 هزار تومان در ماه، پر هزینه‎ترین روستاهای ایران هستند. از این هزینه یک میلیون و 380 هزار تومانی خانوارهای روستایی خوزستان، ماهیانه 680 هزار تومان صرف هزینه‏‌های غیرخوراکی آن‎ها چون اجاره‌بها، آب و فاضلاب، سوخت و روشنایی، لوازم و اثاث منزل، خدمات بهداشتی و درمانی، حمل و نقل می‏‌شود. همچنین آن‏ها 703 هزار تومان هم در ماه صرف مواد خوراکی و دخانی خانوار خود می‌کنند.

این در حالی است که هزینه زندگی در شهر قم حدود یک میلیون و 50 هزار تومان در ماه و هزینه زندگی در همدان یک میلیون و 90 هزار تومان اعلام شده است.

بعد از روستاهای خوزستان، آذربایجان غربی با هزینه متوسط ماهیانه یک میلیون و 350 هزار تومان برای هر خانوار روستایی، پرهزینه‌ترین روستاهای ایران را دارد.

کم هزینه‎ترین روستاهای ایران هم در سیستان و بلوچستان و همدان قرار دارند. متوسط هزینه زندگی در روستاهای سیستان و بلوچستان 660 هزار تومان و هزینه زندگی در روستاهای همدان 790 هزار تومان اعلام شده است.

۱۳۹۳/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...