نسخه چاپی

گفت‌وگو درباره تبادل زندانیان بین ایران و جمهوری آذربایجان

در دیدار مدیركل امور ایرانیان خارج از كشور وزارت امور خارجه كشورمان با مقامات جمهوری آذربایجان، مسئله تبادل زندانیان بین ۲ كشور مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از فارس، در دیدارهای جداگانه سید کاظم سجادی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه و «مدد قلی یف» معاون وزیر دادگستری و رئیس اداره زندان‌ها و همچنین «زاور غفاراف» مدیرکل امور بین‌الملل وزارت دادگستری جمهوری آذربایجان در خصوص تبادل زندانیان، استرداد مجرمان و مسائل کنسولی بحث و تبادل نظر شد.

مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه همچنین اعطای تسهیلات به زندانیان و چگونگی اجرای موافقتنامه تبادل محبوسان و نحوه استرداد مجرمان را خواستار شد.

وی از رویکرد مثبت جمهوری آذربایجان برای تسریع در مبادله زندانیان که منجر به انتقال تعدادی از محبوسان ایرانی شده تشکر و بر برنامه ریزی جهت ادامه این روند تاکید کرد.

معاون وزیر دادگستری و رئیس اداره زندان‌های جمهوری آذربایجان نیز با پر ثمر خواندن سفر رئیس جمهوری آذربایجان به ایران، آثار مثبت این سفر را فراگیر خواند و ابراز امیدواری کرد که توسعه همکاری‌های حقوقی و قضایی بین دو کشور، پشتوانه‌ای برای مناسبات فیمابین باشد.

وی از تبادل زندانیان به عنوان یک اقدام انسانی یاد کرد و گفت: ما در این زمینه اراده مشترکی داریم و امیدوارم که مراحل قانونی تبادل زندانیان هرچه زودتر طی شود.

وی افزود: در ایام نوروز امسال 25 نفر از اتباع ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان در چارچوب موافقتنامه انتقال محکومان بین دو کشور به ایران منتقل شده و 2 تن از اتباع آذری زندانی در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران نیز در همین چارچوب تحویل مقام‌های قضایی جمهوری آذربایجان شدند.

۱۳۹۳/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...