نسخه چاپی

باز هم انعكاس جهانی سوتی تیم تبلیغاتی روحانی

عکس خبري -باز هم انعکاس جهاني سوتي تيم تبليغاتي روحاني

انتشار تصویر روحانی تنها و افسرده و البته با گرمكن ورزشی! تصویری كاملا متفاوت از انتظار مخاطبان از تماشای فوتبال تیم ملی است، امری كه حتی باعث خنده ایندیپندنت شده است.

ایندیپندنت روزنامه صبح بریتانیایی چاپ لندن مشهورتر از آن است که اسم آن را نشنیده باشید. این روزنامه به تازگی با انتشار فهرستی از 22 عکس به تعبیر خود "بی دست و پا" یا معادل فارسی آن ضایع؛ در کنار چند سری فهرست دیگر، به مرور تصویری سال 2014 پرداخته است که پنجمین عکس آن تصویر فوتبال نگاه کردن رئیس جمهور کشورمان است.
به گزارش نما ،اگرچه شروع فهرست با نام کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، و نیز قرار داشتن عکس پوتین به عنوان سومین عکس شاید وانمود کند که گرایش سیاسی این فهرست را تدارک دیده است اما به زودی با دیدن تصویر دختران اوباما و نیز بیل کلینتون؛ همچنین آنجلا مرکل و بنیامین نتانیاهو، دیوید کامرون و ... پی می بریم که حداقل در این فهرست تظاهر به بی طرفی به خوبی رعایت شده است.
اما کدام عکس دکتر روحانی مورد عنایت ایندیپندنت قرار گرفته است؟ عکسی که وی به تعبیر این رسانه پربیننده، "تنها" و "افسرده" در حال تماشای بازی تیم ملی کشورمان است.
این خبر حاوی تلنگری است متکی بر یک واقعیت ؛ غرور تیم های تبلیغاتی و خودشیفتگی آنها گاهی موجب می شود دست به اقداماتی بزنند که بیشتر مایه خنده دیگران شود تا بهبود چهره ای که آن را تبلیغ می کنند. انتشار این تصاویر در زمان خود نیز حاشیه های فراوانی داشت. این البته تنها موردی نبود که اعتماد به نفس تیم تبلیغاتی دکتر روحانی با لبخند افکار عمومی مواجه شد، کلید بزرگی که وی در یکی از سخنرانی های تبلیغاتیش در دست داشت نیز موجب شادی مخاطبانی شد که انتظار چنین تصویری را هرگز از یک نامزد ریاست جمهوری نداشتند.
این نوع اقدامات از سوی دیگر رجال سیاسی نیز زیاد دیده می شود؛ به عنوان مثال رفتار غیرقابل تصوری که با عزت الله انتظامی برای تبلیغ مشایی شد یا حضور شاگردان بازیگری در فیلم انتخاباتی رفسنجانی و ... شاید همگی ناشی از نوعی تلاش برای القای وارونه واقعیات بود و همین سبب عدم توفیق آنها شد.
اما آنچه مهمتر است اینکه تیم تبلیغاتی ریاست جمهوری اگرچه ژستی حرفه ای گرفته است؛ اما از کپی فیلم تبلیغاتی اوباما تا همین تصویر اخیر سوتی هایی داده است که حتی انعکاس بین المللی داشته است؛ آنهم در شرایطی که شعار روحانی بازگشت عزت به ایرانیان در جهان بوده است.
با این وصف نباید برای بهبود چهره نماینده ایران در جهان منتظر تغییر در تیم تبلیغاتی رئیس جمهور بود؟

1.jpg

2.jpg

3.jpg

۱۳۹۳/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...