نسخه چاپی

هزینه اداره تهران چقدر است؟

نایب‌رئیس مجلس در مراسم گفت: همه ما از مجلس و دولت در وابستگی بودجه به درآمد نفت مقصر هستیم.

به گزارش نما، محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس در معارفه محمد فطانت فرد رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار و علی صالح‌آبادی مدیرعامل جدید بانک توسعه صادرات و تودیع بهمن وکیلی مدیرعامل سابق بانک توسعه صادرات در جمع مسئولان، وزیر اقتصاد و معاونان سازمان بورس و رؤسای شرکت‌ها اظهار داشت: در مباحث اقتصادی تعهد مهمتر از تخصص است و باید انسان‌های امین رصد شوند، تا هوس بر کارها غالب نشود، شرط لازم امانتداری است، اما شرط کافی نیست و باید در مسائل اقتصادی مبتنی بر علم، برنامه‌ریزی و داده‌های صحیح حرکت کرد.

وی تأکید کرد: تخصص با تعهد و با تقدم تعهد نیاز است و دلسوزان نیز تأکید دارند، انسان‌های صالح مسئولیت‌ها را برعهده بگیرند. به دلیل اینکه این موضوع ضرورت دارد. نگاه به مسئولیت‌های میانی و خرد با مسئولیت‌های کلان تفاوت دارد و در اینجا تخصص و تعهد واجب‌تر است. انسان‌های قوی، توانا و امین باید انتخاب شوند و این موضوع راه مبارزه با فساد است، کلید‌واژه‌ای بوده که ریشه فساد را خشک می‌کند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه بورس نقش کلیدی در اقتصاد دارد، گفت: نگاه به بازار سرمایه ویژه است و بزرگ شدن بازار یکی از علائم سالم بودن اقتصاد بوده و برای افزایش نقدینگی در بازار تلاش می‌کنیم.

وی گفت: امیدواریم مدیران حوزه‌های اقتصادی، پولی و مالی از همه توان علمی و تجارب مدیریتی و ارزش‌های اخلاقی بهره‌مند شوند.

به گفته نایب رئیس مجلس همه در وابستگی بودجه سالانه به درآمدهای نفت مقصر هستیم، تصمیمات درست امروز ما در کشور می‌تواند طلایی باشد و وابستگی به نفت را کاهش دهد، اکنون در اوج تحریم‌ها هزینه مدیریت کلان شهر تهران 15 هزار میلیارد تومان است و باید برای کشور درآمدهای مالیاتی را سامان داد و از درآمد نفت که سرمایه‌ است، برای افزایش سرمایه ملی بهره بگیریم.

۱۳۹۳/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...