نسخه چاپی

كارتن خواب‌های شرق تهران ساماندهی می شوند

رئیس سازمان بهزیستی كشور از راه اندازی مركز كارتن خواب‌ها در شرق تهران خبرداد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شناسایی و جمع‌آوری کودکان خیابانی، متکدیان ، بی خانمانها و کارتن خواب‌ها، گفت: سازمان بهزیستی کشور در نیمه اول امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد را شناسایی و ساماندهی کرده، که این رقم نسبت به سنوات گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد زنان کارتن خواب رو به افزایش است ، ادامه داد: سازمان بهزیستی در بحث جمع آوری کارتن خواب‌ها چه در بخش زنان و مردان اقداماتی مفیدی را با کمک دستگاه‌های همچون نیروی انتظامی، شهرداری و قوه قضائیه انجام داده است .

وی تصریح کرد: در مرحله اول پس از جمع آوری آزمایش های مخصوصی از این افراد انجام می شود، و پس از معاینات پزشکی افرادی که بیماری ندارند به مراکز نگهداری و مابقی به مراکز ویژه ای فرستاده شده و برای مدتی قرنطینه می شوند.

هاشمی افزود: سازمان بهزیستی کشور در نظر دارد مرکز ساماندهی کارتن خوابها را در شرق تهران راه اندازی نماید که این مرکز مجموعه ایی تخصصی بوده و می تواند سازمان را در ارائه خدمات یاری دهد .

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به توانمندسازی متکدیان خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی کشور برنامه های ویژه ای اعم از آموزش، حرفه آموزی، تحصیل در نهضت سوادآموزی و....برای توانمند سازی متکدیان خیابانی در نظر گرفته است .

۱۳۹۳/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...