نسخه چاپی

پیشنهاد احداث پل اروند و راه‌آهن نجف ــ كربلا از سوی دولت

وزیر كشور از پیشنهاد احداث راه‌آهن نجف ــ كربلا از سوی دولت برای تسهیل تردد زائران خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز در نشست خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) و تقدیر از دستگاه‌های مرتبط در این عرصه، گفت: امسال شاهد بودیم مسئولان مربوطه صادقانه در داخل و خارج کشور خدمات لازم را به بهترین شکل در اختیار زائران اربعین حسینی قرار دادند.

وی افزود: درصدد هستیم تا یک برنامه‌ریزی خوب و منسجم داشته باشیم تا ساماندهی مناسبی در خصوص زائران اربعین صورت گیرد، چرا که اگر تلاش کنیم می‌توانیم وضعیت بهتری را در این خصوص اتخاذ کنیم.

وزیر کشور تأکید کرد: معتقدیم بحث مربوط به اجرای اربعین و انتقال زائران باید به‌عهده سازمان حج و زیارت باشد و تنها وظیفه هماهنگی از طریق وزارت کشور صورت گیرد.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه با بسترسازی لازم می‌توان به بهترین شکل به زائران خدمات‌رسانی کرد، تصریح کرد: من درباره وضعیت زائران در نشست هیئت دولت دو مرتبه گزارش کاملی ارائه کردم و آقای رئیس‌جمهور نیز پیگیر وضعیت زائران بودند و دستورات لازم را صادر کردند.

وی گفت: وزارت خارجه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان حج و زیارت، شهرداری تهران، نیروی انتظامی، سازمان بسیج مستضعفین، راهنمایی و رانندگی، وزارت اطلاعات، استانداری خوزستان و ایلام، گمرک و بسیاری از دستگاه‌ها در امر ساماندهی به زائران اربعین امسال نقش مهمی ایفا کردند که بنده مراتب قدردانی خود را اعلام می‌کنم.

وزیر کشور ادامه داد: بار عمده زائران به‌عهده استانداری ایلام و خوزستان بود که توانستند این مسئولیت را به‌خوبی انجام دهند. آنها توانستند در حمل و نقل، بهداشت و اسکان خدمات خوبی ارائه دهند.

رحمانی‌فضلی با اظهار "باید تلاش کنیم تا مراسم اربعین همچون عاشورای حسینی برگزار شود" تأکید کرد: معتقدم باید پیرامون ورود زائران به کربلا و نجف از ۶ ماه قبل برنامه‌ریزی انجام شود تا ما با بی‌نظمی در این مورد روبه‌رو نشویم.

وی ادامه داد: نهادهایی مانند سازمان حج، NGOها و مساجد و هیئت‌ها می‌توانند با دستگاه‌های مربوط به ثبت‌نام زائران اقدامات لازم را انجام دهند و روند ثبت‌نام را ۶ ماه قبل از اربعین صورت دهند.

وزیر کشور گفت: دولت درصدد است برای تسهیل تردد زائران اقدامات عمرانی انجام دهد و معابر بیشتری در این خصوص در نظر گرفته شود که در این خصوص احداث پل اروند و خط‌آهن نجف ــ کربلا پیشنهاد شده و این موضوع در حال بررسی است و امیدواریم بستر آن فراهم شود.

رحمانی‌فضلی با بیان "تا به امروز مشکلاتی در زمینه اعزام زائران نداشته‌ایم" تأکید کرد: معتقدیم وضعیت در خصوص ساماندهی زائران باید دقیق شکل بگیرد زیرا می‌توانیم با ظرفیت‌سازی سال آینده ۱.۵ میلیون زائر را به عراق اعزام کنیم.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) محور وحدت مسلمانان است، خاطرنشان کرد: برخی تندروی‌ها در حاشیه مراسم اربعین انجام می‌شد که رفتارهایی از این دست مانند قمه‌زنی موجب وهن اسلام و ارزش‌های دینی است و اینکه در تبعیت از امام حسین(ع) مراتب انسانی را با اشکال حیوانی مطرح کنیم، صحیح نیست و این مسائل باید در سال جدید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر کشور در پایان با تشکر از ارائه‌کنندگان خدمات به زائران اربعین، تصریح کرد: اگر در خصوص فرهنگ خوب عمل کنیم شاهد ظرفیت‌های خوبی هستیم که می‌توانیم آن را مبنای فعالیت‌های فرهنگی قرار دهیم.

۱۳۹۳/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...