نسخه چاپی

خرید 2500 تن شیر حمایتی از دامداران تهران

رئیس سازمان تعاون روستایی استان تهران با بیان اینكه تاكنون بیش از 2 هزار و 500 تن شیر به صورت حمایتی از كشاورزان خریداری شده است، گفت: دامداران می‌توانند به ازای شیر خام تحویلی پول یا علوفه دریافت كنند.

به گزارش نما، محمدرضا حیدرقلی‌زاده رئیس سازمان تعاون روستایی استان تهران در گفت‌وگو با فارس گفت: از زمان اجرای خرید حمایتی شیر خام از دامداران تهرانی تاکنون مقدار 2 هزار و 510 تن شیر از آنها خریداری شده است.

وی افزود: دامداران به ازای فروش شیر و بنا به درخواست خود می‌توانند علوفه و یا وجه نقد دریافت کنند و هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان تهران بیان داشت: هفته گذشته سامانه پرداخت در اتحادیه سراسری دامداران نصب شده و بعد از اعلام شماره حساب توسط تولید‌کنندگان به اتحادیه سراسری و ثبت در سامانه، وجه خرید شیر به حساب تولید‌کنندگان در بانک کشاورزی واریز می‌شود.

حیدرقلی‌زاده اظهار داشت: شیر خام با بار میکروبی زیر 100 هزار با قیمت مصوب دولت یعنی 1440 تومان خریداری می‌شود.

براساس این گزارش، در ابتدای تیرماه سال جاری دولت مصوبه‌ای را به کارخانه‌های صنایع لبنی ابلاغ کرد، تا شیر خام تولیدی دامداران با قیمت 1440 تومان خریداری شود که کارخانه‌ها از انجام آن سرباز زدند.

هم‌اکنون شیر خام تولیدی دامداران توسط صنایع لبنی با قیمت متوسط 1250 تومان خریداری می‌شود و بنابراین دولت برای جلوگیری از ضرر به تولید‌کنندگان و رساندن قیمت خرید شیر به قیمت مصوب 1440 تومان طرحی را با عنوان طرح تضمین خرید شیرخام (شیر حمایتی) اجرا کرد.

به موجب این طرح سازمان تعاون روستایی شیر خام تولیدی دامداران را با قیمت 1440 تومان برای تبدیل به شیر خشک خریداری می‌کند.

این طرح قرار است تا زمانی که قیمت هر کیلوگرم شیر خام به 1440 تومان برسد، ادامه یابد و تاکنون در برخی استان‌ها از جمله تهران، قزوین، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و جنوبی، آذربایجان غربی، فارس و گلستان انجام شده است.

از زمان اجرای این طرح در یک ماه گذشته قیمت خرید شیر خام توسط کارخانه‌های لبنی افزایش نیافته است.

۱۳۹۳/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...