نسخه چاپی

تلاش فتنه گران برای تغییر جمهوری اسلامی به ایرانی

یكی از مراجع تقلید گفت: در فتنه سال ۸۸ فتنه‌گران در تلاش برای تغییر جمهوری اسلامی به جمهوری ایرانی بودند و در این مسیر به جایگاه ولایت فقیه هجمه وارد كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با اساتید و طلاب بسیجی مدارس علمیه قم با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی در تاریخ کشور از جایگاه‌ والایی برخوردار است اظهار کرد: این روز در کشور ما دارای اهمیت و ارزش بالایی است.

وی افزود: یکی از ارکان انقلاب اسلامی ایران، اسلام است که علم همراه با اخلاق سبب قدرت‌آفرین شدن اسلام در کل دنیا شده است و این امر تحول مهمی را در کشور به وجود آورده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه برخی معتقد هستند دین نباید در سیاست دخالتی داشته باشد گفت: دشمنان درصدد ناتوان جلوه دادن اسلام هستند و سعی در مقابله با اسلام دارند که برای تحقق این امر سعی می‌کنند حکومت اسلامی را ضعیف و ناتوان جلوه دهند.

آیت الله نوری‌ همدانی تصریح کرد: انقلاب ایران دارای برکت‌ها و آثار مختلفی است که باید این آثار و برکات شناسایی شده و به جوانان معرفی شود و از سوی دیگر در کنار برکات انقلاب آفاتی وجود دارد که باید این آفت‌ها نیز شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه اسلام باید در زندگی مردم جاری باشد گفت: اسلام برای زندگی انسان‌ها برنامه‌هایی را مشخص و تعیین کرده است که امام خمینی (ره) با بهره‌مندی از این برنامه‌ها توانستند کشور را از زیر سلطه رژیم طاغوت نجات دهند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ولایت فقیه و مردم از دیگر ارکان انقلاب اسلامی ایران هستند و رهبر معظم انقلاب در زمان غیبت امام زمان (عج) با شجاعت، تقوا و مدیریتی که دارند کشور را در برابر قدرت‌های مستکبران و کشورهای غربی هدایت می‌کنند.

آیت الله نوری ‌همدانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در طول انقلاب به درستی مردم را از توطئه‌های دشمنان آگاه کردند گفت: ایشان کشور را پس از امام خمینی (ره) به خوبی اداره کردند و در این مسیر مردم ولایی ایران نیز نقش بسزایی را در حمایت و فرمانبرداری از امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب داشته‌اند.

وی بیان کرد: مردم در طول انقلاب فعالیت‌ها و رشادت‌های بسیاری داشتند که نمونه آن را در هشت سال دفاع مقدس به خوبی می‌توان مشاهده کرد که مردم در برابر دشمن به خوبی ایستادگی کردند و با افتخار از اهداف و آرمان‌های انقلاب دفاع کرده و اجازه ندادند که دشمن در امور کشور دخالت کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مردم باید از انقلاب دفاع کنند گفت: فتنه سال ۸۸ با حمایت دشمنان اسلام و ایران برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت که فتنه‌گران در تلاش برای تغییر جمهوری اسلامی به جمهوری ایرانی بودند و در این مسیر به جایگاه ولایت فقیه هجمه وارد کردند.

آیت الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ گفت: فتنه‌گران با شعار و بهانه تقلب در انتخابات در روز عاشورا به خیابان‌ها آمدند و به امام حسین (ع) و عزاداران ایشان اهانت کردند و در این روز در خیابان‌ها کف و سوت زدند.

وی تاکید کرد: مردم با بصیرت ایران پس از مشاهده این اهانت‌ها حماسه ۹ دی را خلق کردند که اگر این حماسه شکل نمی‌گرفت ممکن بود دشمنان ایران و اسلام به اهداف شوم خود دست پیدا کنند و از همین رو حماسه ۹ دی باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مردم ایران همیشه از آرمان‌های انقلاب و اسلام دفاع خواهند کرد گفت: با حضور خودجوش مردم در حماسه ۹ دی، دشمنان متوجه شدند که مردم با بصیرت ایران همیشه از رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه حمایت خواهند کرد.

آیت الله نوری‌همدانی تصریح کرد: سران فتنه می‌توانند توبه کنند تا مردم و رهبر معظم انقلاب آنان را ببخشند و با این کار می‌توانند در جامعه حضور پیدا کنند اما نباید بر مواضع پیشین خود تاکید کنند.

۱۳۹۳/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...