نسخه چاپی

اراده ایران و امارات بر توسعه بیشتر روابط است

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه كشورمان گفت: اراده رهبران دو كشور بر توسعه هر چه بیشتر روابط است و همكاری دو كشور تاثیر زیادی در شرایط منطقه دارد.

به گزارش نما به نقل از مهر، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در سفر به امارات عربی متحده با شیخ نهیان بن مبارک آل نهیان وزیر فرهنگ، جوانان و توسعه اجتماعی این کشور دیدار و گفتگو نمود.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به روابط مهم و راهبردی و حجم بالای مبادلات تجاری دو کشور همسایه ایران و امارات گفت: اراده رهبران دو کشور بر توسعه هر چه بیشتر روابط است و همکاری دو کشور تاثیر زیادی در شرایط منطقه دارد.

وی افزود: دیدگاه هر دو طرف در مبارزه با تروریسم، بسیار نزدیک است و مقامات دو کشور، همواره در زمینه های مختلف با یکدیگر به رایزنی و مشورت می پردازند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: با توجه به شرایط حساس منطقه، مشورت های مسئولین دو کشور به نفع امارات و ایران می باشد.

شیخ نهیان بن مبارک در این دیدار گفت: روابط ایران و امارات، همواره در طول تاریخ در همه زمینه ها عمیق و وسیع بوده است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت ارتقاء روابط بین مقامات دو کشور خاطر نشان ساخت: تحولات موجود در منطقه نیاز به تلاش خالصانه همه کشورها دارد تا از وضعیت کنونی خارج شویم و افراط گرایی در همه اشکال آن از منطقه ما خارج شود.

وزیر فرهنگ امارات افزود: امارات همواره خواستار بهترین روابط با ایران بر اساس منافع مشترک بوده است. امیرعبداللهیان در ادامه این سفر، فردا با سایر مقامات اماراتی دیدار خواهد نمود.

۱۳۹۳/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...