نسخه چاپی

پنتاگون اعلام كرد؛

انتقال 5 زندانی گوانتانامو به قزاقستان

آمریكا، پنج زندانی خارجی را از زندان گوانتانامو به قزاقستان منتقل كرده است.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، وزارت دفاع آمریکا شامگاه سه‌شنبه (۳۰ دسامبر) اعلام کرد، پنج زندانی از زندان گوانتانامو به کشور قزاقستان منتقل شده‌اند. این پنج تن که مردانی اهل کشورهای تونس و یمن بوده‌‌اند، بیش از ده سال را در پشت‌میله‌های این زندان سپری کرده بودند. یک مقام بلندپایه دولتی آمریکا گفته است، انتقال این زندانیان پس از آزادی به قزاقستان، پس از یک دوره مذاکرات طولانی مدت با این کشور صورت گرفته است.

به گزارش رادیو فردا، این افراد جزو ده‌ها زندانی گوانتانامو محسوب می‌شوند که با وجود مشخص شدن بی‌گناهی‌شان به دلایل امنیتی، امکان بازگشت به کشورهایشان را ندارند.

به گزارش دویچه وله، انتظار می‌رود که در هفته‌های آتی، شمار دیگری از زندانیان گوانتانامو آزاد شوند. در حال حاضر این بازداشتگاه ۱۲۷ محبوس را در خود جای داده است. گوانتانامو در جنوب شرق کوبا قرار دارد و در اختیار ارتش آمریکاست.

باراک اوباما از سال ۲۰۰۹ که زمام ریاست‌جمهوری در این کشور را در دست گرفت، بستن گوانتانامو را یکی از اهداف کاری خود اعلام کرد اما هنوز این زندان به فعالیت خود ادامه داده و سال هاست افراد بسیاری را بدون هیچ محاکمه و دادرسی در خود جای داده است.

۱۳۹۳/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...