نسخه چاپی

مجید جلالی در گفت و گو با نما:

پولی نداریم كه بازیكن بگیریم/مجبوریم برای جام ملت‌های آسیا آسیب ببینیم!

عکس خبري -پولي نداريم که بازيکن بگيريم/مجبوريم براي جام ملت‌هاي آسيا آسيب ببينيم!

سرمربی سایپا گفت:من به عملكرد بهتر جوانان در نیم فصل دوم خیلی امیدوارم و معتقدم با فرصت دادن به آنها زیرساخت‌های مناسبی در آینده برای تیم خود ایجاد می‌كنیم.

به گزارش نما ،مجید جلالی از آن دست مربیانی است که تیم‌هایش همیشه خوب بازی می کند و با یک سری بازیکن جوان در حد تیمهای پرستاره کار می کند، او که لیگ چهاردهم را در سایپا مربیگری می کرد، لیگ را خوب شروع نکرد اما رفته رفته بهتر و بهتر شد و توانستند در پایان نیم فصل و قبل از تعطیلی لیگ در رتبه ششم جای بگیرد. جلالی در گفت و گو با نما از اوضاع سایپا و تعطیلاتی که مجبور به حضور در آن هستیم صحبت می کند.

سایپا نیم فصل را در رتبه ششم جدول به اتمام رساند راضی هستید؟
بله، بچه‌ها به مرور زمان تبدیل به تیم بهتری شدند و از روند ناامیدکننده‌شان در ابتدای فصل فاصله گرفتند. معتقدم تغییر نسل بسیار خوبی در تیم سایپا شکل گرفت و نویدبخش آینده بسیار روشنی برای ما بود.

شما که ازنحوه کارخود رضایت دارید چرا نتوانستید جایگاهی بهتر از ششمی را تا اینجای فصل کسب کنید؟
ما از هفته دهم تا چهاردهم با چالشی روبه‌رو شدیم که ناخواسته بود و نمی‌توانستم از بازیکنانم با ظرفیتی در آن زمان داشتند انتظار بیشتری داشته باشم.

و این چالش‌هایی که می گویید چه چیزهایی هستند؟
خودم با فوت پدرم روبه‌رو گشتم و نتوانستم مدتی بالای سر تمرینات تیم باشم. بازی دوستانه تیم ملی با کره‌جنوبی و وقفه‌ای که در لیگ افتاد، بازیکنان ما را از فرمی که به آن عادت کرده بودند بیرون آورد.  موارد دیگری هم که ناخواسته با آن بر می‌خوری باعث شد که در آن 5 هفته نتایج خوبی نگیریم و روند امتیازگیری‌مان تحت تاثیر قرار بگیرد. بقیه فصل تیم خوبی بودیم و اگر موفق هم نبودیم نمودار پیشرفت تیمی خوبی را طی کردیم. به خصوص در 3 دیدار آخر خود در هفته‌های 15، 16 و 17 که بازی‌های خوبی را مقابل حریفان‌مان ارائه کردیم. به رغم اینکه چند مهره خوب ما آسیب دیده بودند.

بازیکنان سایپا از مشکلات مالی خود گلایه دارند. از شما درخواستی برای مطرح کردن آن با هئیت مدیره داشته‌اند؟
این موضوع هم جزو چالش‌های ما در نیم فصل نخست بود. در جلساتی که با مدیران سایپا داشتم از آنها خواستم برای آنکه روند نتیجه‌گیری خوب تیم در نیم فصل دوم حفظ شود و حتی بهتر نیز گردد.از آنها خواستم هر چه زودتر پول‌های بازیکنان به آنها پرداخت گردد تا به مشکل خاصی برنخوریم و تمرکز بازیکنان تنها به بازی‌های‌شان در لیگ برتر باشد.

حتما این تعطیلی جدید لیگ هم چالشی تازه برای شماست؟
این قبیل مسائل اجتناب ناپذیر است و همه تیم‌های لیگ برتر بایستی با آن کنار بیایند. جام ملت‌ها 4 سال یک بار برگزار می‌شود و مجبوریم برایش آسیب‌هایی را ببینیم. علومی که در خدمت فوتبال هستند تبعات تعطیلی بی موقع لیگ را توضیح داده‌اند و ما بالاجبار به دنبال راهکارهایی می‌رویم تا کمتر آسیب دیده واز روند فعلی خود خارج نشویم. هرچند با شروع مجدد لیگ زمان می‌برد تا بازیکنان به شرایط گذشته خود بازگردند و همانند هفته‌های اخیر بازی کنند.

در مورد انتقال  بابک حاتمی به  سرخابی ها نظرتون چی بود؟
او با من صحبت کرد و مصر بود که از تیم جدا شود. من مخالفتی با رفتن او از سایپا نداشتم چون دلش با تیم نبود اما اینکه به استقلال یا پرسپولیس برود به من ارتباطی ندارد و دخالتی در مورد آن نخواهم کرد.

کاوه رضایی هم پیشنهاداتی دارد. در خصوص او چه تصمیمی گرفته‌اید؟
من با جدایی رضایی موافقم. او قراردادش امسال با باشگاه سایپا تمام می‌شود و مدیران باشگاه نیز معتقدند حالا که او نیم‌ فصل از قراردادش باقی مانده بهتر است به یکی از باشگاه‌هایی که او را می‌خواهند برود تا سرمایه‌اش از دست نرود. البته مدیران سایپا  می‌گویند اگر به باشگاهی نمی‌روی قراردادت را تمدید کن و به بازی در تیم ادامه بده. کاوه هم برای تمدید مجدد دلایلی دارد که بایستی دید نهایتا به چه نتیجه‌ای با مدیران باشگاه می‌رسد.

سایپا در نیم فصل برای جذب بازیکن کاری انجام نمی دهد؟
نه چنین تصمیمی نگرفته‌ایم. با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای که داریم از بازیکنان پایه خود استفاده می‌کنیم و نهایتا از پایه‌های تهران چند بازیکن به تیم اضافه می‌کنیم.

فکر نمی‌کنید به مشکلات زیادی برخورد نمایید؟
نه، من به عملکرد بهتر جوانان در نیم فصل دوم خیلی امیدوارم و معتقدم با فرصت دادن به آنها زیرساخت‌های مناسبی در آینده برای تیم خود ایجاد می‌کنیم.

به نظر می رسد با پتانسیل بالای تیمتان بازیکنان بیشتری از شما در آینده در تیم ملی باشند؟
مطمئن باشید این اتفاق به زودی رخ خواهد داد و خیلی زمان نمی‌کشد.

گفتگو : علیرضا حاجی میرزابابا

۱۳۹۳/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...