نسخه چاپی

سال جدال اوباما و كنگره جمهوریخواه بر سر تحریم ایران

المانیتور با انتشار گزارشی تحت عنوان «سال 2015، سال جدال اوباما و كنگره» نوشت: خشم جمهوریخواهان از رویكرد باراك اوباما نسبت به مسائل جهانی در طول شش سال گذشته به شدت افزایش پیده كرده است. امسال، آنها سرانجام قادر خواهند بود كه دست به اقداماتی علیه او بزنند.

به گزارش نما به نقل از انتخاب، مذاکرات هسته ای با ایران احتمالا نخستین آزمایش قدرت جمهوریخواهان پس از از بدست آوردن سنا است.

رهبران جمهوریخواهان در سنا و مجلس نمایندگان از امتیازاتی که به ایران اعطا شده ناراضی اند، بنابراین انتظار می رود که قانون گذاران لوایحی را بزودی در ماه ژانویه علیه ایران ارائه کنند.

کاخ سفید مسلما خواهد گفت که هرگونه تحریم جدید مذاکرات را از مسیر اصلی خود خارج می کند. باتوجه به اینکه سناتور میچ مک کانل رهبر جدید اکثریت است و جای هرید رید را گرفته است، این هشدارها دیگر موثر واقع نمی شود.

با این حال، در پس این لفاظی های جنگ طلبانه جمهوریخواهان، قانون گذاران عجله ای برای معرفی خود به عنوان نابود کننده مذاکرات ندارند. درحالیکه برخی در کنگره معتقدند که مذاکرات بازی ای بیش نیست و قصد پایان دادن به آن را دارند، برخی دیگر احتیاط بیشتری در اظهار نظرهای خود به خرج می دهند.

باب کورکر رئیس جدید کمیته روابط خارجی سنا گفت: من ترجیح می دهم که دولت به مذاکرات ادامه دهد تا به توافقی بد تن دهد که تنها باعث بی ثباتی بیشتر در منطقه و جهان می شود.

وی با این حال افزود: کنگره باید هرگونه توافق نهایی با ایران را پیش از اجرا مورد بررسی قرار دهد و از همین الان الترناتیوهای دیگر از جمله تحریم های شدید را بررسی کند.

۱۳۹۳/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...