نسخه چاپی

نگرانی كویت از برنامه هسته‌ای ایران

وزیر امور خارجه كویت در جمع خبرنگاران مصری اعلام كرد برنامه هسته‌ای ایران عامل نگرانی كویت و دیگر كشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریكاست.

به گزارش نما به نقل از فارس، در پی ادامه سیاست ایران‌هراسی غربی‌ها و متحدان منطقه‌ای آنان، کویت نیز از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرد.

«صباح خالد الحمد الصباح» یکشنبه شب (دیشب) در جمع خبرنگاران مصری بخش‌هایی از سخنان خود را به برنامه هسته‌ای ایران اختصاص داد و در این باره اظهار نگرانی کرد.

بنا به گزارش وبگاه خبری «صدی البلد»، خالد الصباح گفت: ایران کشوری مهم و بزرگ است و منافعی در منطقه خلیج (فارس) دارد؛ ما با این کشور بر اساس قانون بین‌‌الملل تعامل می‌کنیم و هر گونه مداخله آن در امور کشورهای عربی خلیج (فارس) را رد می‌کنیم.

خالد الصباح در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران مصری که برای پوشش سفر «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر به کویت (امروز دوشنبه) به این کشور سفر کرده‌اند، افزود: کویت از پیشنهاد مصر در خالی کردن منطقه خاورمیانه از سلاح کشتار جمعی موافق است.

وی سپس خواستار توجه به برنامه هسته‌‌‎ای ایران شد و گفت که کویت و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا از تبعات این برنامه بر دولت‌های عربی خلیج فارس نگران هستند.

خالد الصباح بدون اشاره به حجم همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه گفت: ایران باید ماهیت برنامه خود را به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای توضیح دهد (و مدعی شد که) به ویژه اینکه کویت در معرض خطر تشعشعات هسته‌ای در ایران است و نگران آلودگی آب‌های خلیج (فارس) بر اثر این موضوع است.

وی در بخش‌های دیگری از سخنان خود بر تلاش کویت برای آشتی کامل میان مصر و قطر تاکید کرد.

۱۳۹۳/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...