نسخه چاپی

شانس بالای ایران برای صدرنشینی

نشریه ساكرنت پیش بینی كرد تیم فوتبال ایران شانس اول صدر نشینی در گروه C رقابتهای جام ملتهای آسیا را دارد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، به نقل از ساکرنت، در جدیدترین گزارش ساکرنت به بررسی گروه‌های مختلف حاضر در بازیهای جام ملت‌های آسیا پرداخته شده و از ایران به عنوان شانس اول صدرنشینی در گروه C این رقابتها یاد شده است.

در این گزارش آمده است: انتظار می‌رود تیم ملی ایران دارنده 3 عنوان قهرمانی در بازیهای جام ملت‌های آسیا که بازوبند کاپیتانی را به دست جواد نکونام داده است به عنوان سرگروه به مرحله بعدی این رقابتها صعود کند. ایران می‌تواند با رسیدن به چهارمین عنوان قهرمانی به جمع رکوردداران جام ملتهای آسیا بپیوندد.

بازیهای جام ملتهای آسیا از 9 ژانویه (19 دی) برگزار شده و مهمترین رقابت فوتبالی در قاره آسیا محسوب می شود. نگاهی به رنکینگ فیفا نشان می‌دهد فوتبال ایران با قرار گرفتن در جایگاه پنجاه و یک قدرتمند‌ترین تیم آسیایی را در اختیار دارد. آنان مسابقات مرحله مقدماتی را بدون شکست پشت سرگذاشته‌اند و در کنار ژاپن، استرالیا و کره جنوبی مدعی کسب قهرمانی شدند. ایران در گروه C با قطر، امارات و بحرین رقابت خواهد کرد.

تیم فوتبال قطر به تازگی قهرمان جام خلیج فارس شده و در رتبه 59 فیفا قرار دارد. آنان در بازی تدارکاتی مقابل تیم ملی استرالیا هم به پیروزی دست یافته و امید زیادی برای موفقیت در جام ملتها دارند.

امارات متحده در سال 2012 وارد فهرست 100 تیم نخست رنکینگ فیفا شد و هم اکنون در جایگاه 81 جهان قرار دارد. اما تیم فوتبال بحرین با داشتن جایگاه 122 در رتبه بندی فیفا ضعیف‌ترین تیم این گروه به حساب می‌آید.بازیکنان صاحب نامی مانند اشکان دژآگه ( ایران)، محمد
سلمین( بحرین)، خلفان ابراهیم( قطر) و علی وهیبی( امارات) حضور دارند.

دژآگه 28 ساله می‌تواند در بازیهای جام ملتها از جمله بازیکنان تأثیرگذار و مهم ایران باشد. وی سابقه بازی در تیمهای آلمانی هرتابرلین و ولفسبورگ را داشته و در فصل 2013- 2014 برای فولام انگلیس 43 بازی انجام داد. وی با 5 گل زده به عنوان بازیکن منتخب از سوی هواداران فولام برگزیده شد.

در ادامه گزارش می‌خوانیم: آیا تیمی می‌تواند ایران را به عنوان تیمی که از ابتدای تاریخ برگزاری مسابقات جام ملتها حضور داشته مهار کند؟ شواهد و آمار نشان می‌دهد این تیم یک سرو گردن از دیگر رقیبان خود در گروه C بالاتر است.

پیش بینی قرار گرفتن تیمهای گروه C در پایان مرحله گروهی:
ایران
قطر
امارات
بحرین

۱۳۹۳/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...