نسخه چاپی

مسئول كنترل پرواز ایرآسیا بركنار شد

معاون حمل و نقل هوایی وزارت ترابری اندونزی از وقوع بعضی "تخلفات" در كنترل پرواز هواپیمای مفقودشده ایرآسیا خبر داده و گفته مسئول كنترل هوایی فرودگاه یوآندا در شهر سورابایا به طور موقت از كار بركنار شده است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: معاون حمل و نقل هوایی وزارت ترابری اندونزی از وقوع بعضی "تخلفات" در کنترل پرواز هواپیمای مفقودشده ایرآسیا خبر داده و گفته مسئول کنترل هوایی فرودگاه یوآندا در شهر سورابایا به طور موقت از کار برکنار شده است.

جوکو موریاتموجو گفته است اگر در ادامه تحقیقات مشخص شود مسئولان رده بالاتر وزارتی هم در این تخلفات دست داشته‌اند، اقدامی مشابه انجام خواهد شد.

هواپیمای ایرآسیا با ۱۶۲ سرنشین یکشنبه ۲۸ دسامبر از اندونزی راهی سنگاپور بود که در راه مفقود شد. تا کنون جسد ۳۴ نفر در آب‌های جاوه پیدا شده است اما تصور می‌شود سایر سرنشینان همچنان داخل هواپیما و زیر آب باشند.

به گفته معاون وزارت ترابری اندونزی، هواپیمای ایرآسیا فقط چهار روز در هفته اجازه داشته از سورابایا به سنگاپور پرواز کند هرچند در تمام هفته این شرکت هوایی می‌توانسته در فرودگاه سنگاپور فرود داشته باشد.

آقای موریاتموجو می‌گوید هواپیمای ایرآسیا در روزی که مفقود شد، اجازه پرواز از فرودگاه سورابایا به مقصد سنگاپور نداشته است.

این مقام هوایی اندونزی در عین حال تایید نکرده است که "نقض مقررات پرواز" در سقوط هواپیمای ایرآسیا با ۱۶۲ سرنشین نقشی داشته است یا خیر.

معاون وزارت ترابری اندونزی تاکید کرد که تحقیقات گروه تجسس این موضوع را مشخص خواهد کرد.

گزارش شده که خلبان پرواز ایرآسیا با وخامت وضعیت هوا چند دقیقه پیش از مفقود شدن، از برج مراقبت درخواست کرده که ارتفاع پرواز را تغییر دهد اما با این درخواست موافقت نشده است.

۱۳۹۳/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...