نسخه چاپی

حمایت ایرانی‌ها از عتبات عالیات موجب افتخار عراقی‌ها است

عکس خبري -حمايت ايراني‌ها از عتبات عاليات موجب افتخار عراقي‌ها است

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، حمایت جمهوری اسلامی ایران از عتبات عالیات عراق را موجب افتخار عراقی‌ها دانست.

به گزارش نما به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید عمار حکیم صبح سه‌شنبه در دیدار با حجت‌الاسلام سعیدی، امام جمعه قم، اربعین حسینی را نمادی از التزامات دینی مردم دانست و تأکید کرد: در هیچ زمانی حتی زمانی که حکومت‌ عراق مخالف شیعیان بود، مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی تعطیل نشد، حتی دورانی بود که هر کسی در این پیاده‌روی شرکت می‌کرد، دست‌های وی را قطع می‌کردند.

وی اضافه کرد: در اربعین اول بعد از سرنگونی صدام، چهار میلیون نفر در این پیاده‌روی شرکت کردند ولی امسال این تعداد به ۲۰ میلیون نفر افزایش یافت.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق حضور زائران ایرانی در اربعین امسال را چشمگیر دانست و گفت: این حماسه، پیام مثبت سیاسی داشته و نشان‌دهنده حمایت و پشتیبانی ایرانی‌ها از عتبات عالیات بوده که موجب افتخار مردم عراق است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از فعالیت‌های موسسه دارالتبلیغ ارائه داد و گفت: بعد از فوت مرحوم حکیم، نام این موسسه به شهید محراب تغییر یافت و این موسسه، شعبه‌های زیادی در استان‌های مختلف عراق دارد.

عمار حکیم اضافه کرد: این موسسه تبلیغ دین را نظام‌مند کرده و اکنون دارای پنج هزار مبلغ برادر و دو هزار مبلغ خواهر است.

به گفته وی، موسسه شهید محراب برای نخستین بار حوزه علمیه خواهران را در نجف ایجاد کرد که اکنون دروس آن در سطح عالی تدریس می‌شود.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: امروز که فرصت دستیابی به اطلاعات فراوان است، کلام دین باید به صورت جذاب به مردم ارائه شود.

۱۳۹۳/۱۰/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...