نسخه چاپی

تكلیف دانشجویان بورسیه دكتری را مشخص كنید

سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزارت علوم تكلیف دانشجویان بورسیه دكتری را سریع‌تر مشخص كند.

به گزارش نما، قاسم جعفری امروز در گفت‌وگو با فارس در بجنورد اظهار کرد: افراد نباید دستخوش بازی‌های سیاسی قرار گرفته و وضعیت آنان بلاتکلیف بماند.

وی افزود: در گذشته نیز یکی از سؤال‌های نمایندگان از وزیر علوم مربوط به وضعیت دانشجویان بورسیه دکتری بوده است.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: بلاتکلیف بودن این افراد که از سرمایه‌های کشور هستند اصلاً زیبنده نیست و باید سریع‌تر در این باره تدبیری اندیشیده شود.

وی همچنین فروش پایان‌نامه را از آفت‌ها و آسیب‌های نظام آموزش عالی کشور عنوان کرد.

به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، دانشجویان باید صرفاً به مطالعه و تحقیق پرداخته و پایان‌نامه را خودشان تهیه کنند.

وی پایان‌نامه فروشی در نظام آموزش عالی را آسیبی جدی برشمرد و ادامه داد: به طور حتم شأن علمی کشور نباید با این اقدامات زیر سؤال برود.

جعفری از آنچه که به عنوان پایان‌نامه فروشی و یا کپی‌برداری متون علمی در دانشگاه‌ها و جامعه از آن یاد می‌شود، انتقاد کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: از دستگاه‌های مرتبط در این زمینه انتظار می‌رود تا برای مقابله با این‌گونه اقدامات فعال شوند.

به گزارش فارس، عطش مدرک‌گرایی در خراسان شمالی موجب شده است تا برخی افراد ضمن توافق با مراکز تهیه پایان‌نامه ضمن پرداخت مبلغی پایان‌نامه خود را به طور آماده تحویل گرفته و به اساتید ارائه کنند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...