نسخه چاپی

جزئیات تولید برق پاك در ایران

معاون وزیر نیرو با اشاره به مبادله قرارداد ساخت ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر، اعلام كرد: امسال معادل ۳۵ سال گذشته نیروگاه برق بادی و خورشیدی در ایران احداث می‌شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، هوشنگ فلاحتیان با اشاره به مبادله قرارداد ساخت ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر و پاک در سال ۹۳، گفت: وزارت نیرو درمجموع در سال جاری حدود یکهزار مگاوات قرارداد احداث نیروگاه‌های بادی و خورشیدی را با بخش خصوصی مبادله کرده که تعدادی از آنها موفق به ثبت سفارش و آغاز عملیات اجرایی شده‌اند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری دست‌کم ۲۰۰ مگاوات نیروگاه بادی جدید در مدار قرار داده شود و این درحالی است که در ۳۵ سال گذشته تنها ۱۵۰ مگاوات نیروگاه بادی در کشور ایجاد شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه فعالیت‌های لازم برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی نیز در حال انجام است تا از این مسیر برق تعداد بیشتری از مدارس، مساجد، اداره‌ها و مشترکان خانگی ازطریق پنل‌های خورشیدی تامین شود، اظهار داشت: راهبرد صنعت برق توسعه استفاده و کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر است و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، در طول پنج سال آینده استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور چندین برابر می‌شود.

فلاحتیان با تشریح اهداف اجرای طرح نصب پنل‌های خورشیدی بر بام منازل، بیان کرد: در مرحله نخست اولویت را به مراکز عمومی همچون مدارس، مساجد و اداره‌ها داده‌ایم و هدف‌مان آشنایی بیشتر مردم با سلول‌های فتوولتاییک است.

معاون وزیر نیرو با یادآوری اینکه این اقدام در سراسر کشور انجام گرفته است و تعداد سلول‌های خورشیدی که در سال‌های ۹۲ و ۹۳ در کل کشور نصب شده، به‌شدت افزایش یافته است، تبیین کرد: ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی تا پایان سال جاری به ۱۰ مگاوات می‌رسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای اینکه مشترکان برق انگیزه بیشتری برای نصب سامانه‌های فتوولتاییک پیدا کنند٬ ۵۰ درصد از هزینه آن را از محل عوارض ۳۰ ریال به‌ازای هر کیلووات ساعت به‌صورت بلاعوض و تا سقف ۴۵ میلیون ریال برای هر کیلووات قدرت نصب‌شده پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: در استان‌های مختلف این موضوع اطلاع‌رسانی شده و ثبت‌نام‌هایی انجام گرفته است.

۱۳۹۳/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...