نسخه چاپی

مخالفت اوباما با تحریم ایران

هشدار نماینده آمریكا در سازمان ملل به جمهوریخواهان كنگره: «اگر ماشه تحریم‌های تازه هسته‌ای علیه ایران را بكشیم، ممكن است وضعیت از منزوی كردن ایران به منزوی كردن خودمان تغییر پیدا كند.»

به گزارش نما، "سامانتا پاور" نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به کنگره این کشور که اکثر کرسی‌های آن در اختیار جمهوری‌خواهان است، هشدار داد که تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران مانعی جدی در راه رسیدن به توافق نهایی بر سر برنامه هسته‌ای این کشور ایجاد خواهد کرد.





به نوشته بی بی سی، "سامانتا پاور" در نطقی در دانشگاه لویی‌ویل و در حضور سناتور "میچل مک‌کانل" رهبر جمهوری‌خواهان سنا، گفت: «اگر ماشه تحریم‌های تازه هسته‌ای علیه ایران را بکشیم، ممکن است وضعیت از منزوی کردن ایران به منزوی کردن خودمان تغییر پیدا کند.»





شماری از جمهوری‌خواهان کنگره، که اکنون اکثریت هر دو مجلس نمایندگان و سنا را در دست دارند، در پی وضع تحریم‌های تازه علیه ایران هستند.





در یک سال گذشته دولتمردان آمریکا چند شخصیت حقیقی و حقوقی ایران را به لیست تحریم ها افزودند که با اعتراض ایران مواجه شد. مقامات آمریکایی می گویند این افزودن ها، تحریم جدید به حساب نمی آید.





بنا بر توافق موقت ژنو میان ایران و کشورهای ۱+۵، آمریکا متعهد شده که تحریم تازه‌ای در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران علیه این کشور وضع نکند.





خانم پاور گفت که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا مایل است مسائل مربوط به سیاست خارجی را با همکاری کنگره پیش ببرد، اما حاضر نخواهد شد بر سر تحریم‌های تازه علیه ایران کوتاه بیاید.





به نوشته سایت آمریکایی رادیو فردا، سامانتا پاور گفته است که اعمال مجازات‌های جدید علیه تهران "تقریبا به طور قطعی" به مذاکرات هسته‌ای بین ایران و شش کشور پایان خواهد داد.





او گفت اگر مذاکرات ایران شکست بخورد، "فرصت برای مجازات ایران همواره برای کنگره وجود خواهد داشت."





دور بعدی گفت‌وگوهای ایران و کشورهای ۱+۵، که مهلت آن تا تابستان آینده تمدید شده، روز پنجشنبه ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) آغاز می‌شود.





یک روز قبل از آن محمدجواد ظریف و جان کری، وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو دیدار خواهند کرد. کری دوشنبه گفت که در دیدار با آقای ظریف، هر دو طرف به دنبال راه حل‌هایی برای پیش بردن گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران خواهند بود.





خانم پاور حوزه‌های مشترک مورد همکاری دولت باراک اوباما با جمهوریخواهان را "نبرد علیه ابولا"، "مبارزه با تروریسم" و "پایان دیکتاتوری در برمه" عنوان کرد.





وی دو حوزه بسیار مهم "ایران" و "کوبا" را محل اختلاف میان طرفین دانست.



۱۳۹۳/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...