نسخه چاپی

كری برای دیدار با ظریف وارد ژنو شد

عکس خبري -کري براي ديدار با ظريف وارد ژنو شد

وزیر خارجه آمریكا سه‌شنبه شب برای دیدار امروز با همتای ایرانی خود در آستانه دور جدید مذاكرات هسته‌ای، وارد شهر ژنو سوئیس شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه شب برای دیدار با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود، وارد شهر ژنو سوئیس، محل برگزاری دور تازه مذاکرات هسته‌ای، شد.

دیدار میان کری و ظریف در حالی امروز (چهارشنبه) برگزار می‌شود که قرار است مذاکرات دوجانبه دو کشور از روز پنج‌شنبه به مدت دو روز در سطح مدیران سیاسی پیگیری شود. همچنین مذاکرات جامع ایران و گروه موسوم به 1+5 هم روز شنبه برگزار می‌شود.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشست خبری در شهر احمدآباد هند، در این رابطه گفت: «قرار است در این نشست اوضاع را ارزیابی کنیم تا جهت‌دهی لازم را به تیم‌هایمان ارائه دهیم. ثانیا، امیدواریم که بتوانیم روند را تسریع کنیم تا به پیشرفت بیشتری دست یابیم.» (+)

این دور از مذاکرات در حالی برگزار می‌شود که بر اساس دومین تمدید صورت‌گرفته در «برنامه اقدام مشترک»، طرفین برای رسیدن به چارچوب سیاسی تنها تا 10 اسفند (1 مارس) زمان دارند. همچنین قرار است طرفین تا 9 تیر ماه 1394 (30 ژوئن)، جزئیات توافق جامع را نهایی کنند.

دیدار روز چهارشنبه وزیران خارجه ایران و آمریکا ساعت 11:30 به وقت ژنو (14 به وقت تهران) برگزار می‌شود.

۱۳۹۳/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...