نسخه چاپی

هشدار یك مرجع به توهین‌كنندگان به پیامبر(ص)

آیت‌الله مكارم شیرازی با تأكید بر برخورد عاقلانه با حوادث اروپا اظهار داشت: كارهای تند و بی دلیل سبب دشمن تراشی می‌شود، باید تروریست‌ها را ریشه كن كرد، وگرنه برگزاری راهپیمایی این موضوع را حل نمی‌كند، این‌ها همانند آتش زیر خاكستر هستند كه روزی زبانه می‌كشند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید پیش از ظهر دیروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با محکوم کردن حملات تروریستی در فرانسه بیان داشت: اسلام ترور را در قبال همه افراد(دوست و دشمن) محکوم می‌کند.

وی در ادامه به عکس العمل اروپاییان در برابر این حوادث اشاره کرد و بیان داشت: نخستین عکس العمل آنها برگزاری راهپیمایی با حضور رؤسای چهل کشور بود، این راهپیمایی در حقیقت همانند قرص مسکنی برای اروپای وحشت زده بود و تاثیر موقت خود را داشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی حمله به مسلمان به ویژه شیعیان را عکس العمل دیگر غربی‌ها در برابر حوادث تروریستی دانست و عنوان کرد: متأسفانه این‌ها اعمال داعش را به تمام مسلمانان عمومیت دادند، در حالی که علمای اسلام تأکید می‌کنند داعش از اسلام نیست.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره‌های مختلف در شهر مقدس قم و کشورهای مصر و سوریه خود نشان می‌دهد که داعش از اسلام نیست؛ پس چرا اروپایی‌ها عملکرد تروریست‌های داعشی را به همه عمومیت داده و مسلمانان را علیه خود می شورانند؟ آیا عمومیت دادن برای همه مسلمانان کار عاقلانه‌ای است؟ شما باید کار تروریست‌ها را محکوم کنید چرا مزاحم مسلمانان می شوید؟

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عکس العمل سوم اروپاییان در برابر حوادث تروریستی را کشیدن کاریکاتورهای اهانت آمیز به نبی اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) خواند و گفت: نشریه‌ای که به آن حمله شده است، اعلام کرده، کاریکاتورهای پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) را کشیده و در تیراژ بالا منتشر خواهد کرد، آیا این کار عاقلانه‌ای است.

وی تأکید کرد: اهانت به نبی اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) به معنای اعلام جنگ با تمام مسلمانان است، شما از داعش ضربه خورده‌اید، آیا این انتقام جویی شما از مسلمانان کار عاقلانه‌ای است، در این باره باید فکر کنند.

وی خطاب به اروپاییان افزود: شما ریشه‌ها را پیدا کرده و بخشکانید، ارتش و مردم عراق به شرط قطع حمایت دیگران از داعش آنها را به زودی ریشه کن می‌کنند، لازم نیست شما ائتلاف تشکیل دهید، شما جلوی کمک‌ها را بگیرید کافی است، اگر به این‌ها کمک نشود یک ماه نیز دوام نمی‌آورند؛ چه کسانی به آنها کمک می کنند حتما آنها را می شناسید کاری کنید کمک ها قطع شود ، ریشه ترورها خواهد خشکید.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر برخورد عاقلانه با حوادث اروپا اظهار داشت: کارهای تند و بی دلیل سبب دشمن تراشی می‌شود، باید تروریست‌ها را ریشه کن کرد، وگرنه برگزاری راهپیمایی این موضوع را حل نمی‌کند، این‌ها همانند آتش زیر خاکستر هستند که روزی زبانه می‌کشند.

وی افزود: حوادث باید برای فرد درس عبرتی باشد، عصبانی شدن و تصمیم عجولانه گرفتن مشکلی را حل نمی‌کند. خداوند متعال به همه توفیق عمل دهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(علیه السلام) به بیان صفات شیعیان پرداخت و گفت: در روایت آمده «شیعیان ما اهل نجات هستند، در صورتی که پاکیزه از گناهان، سپری برای ما در برابر دشمنان و یاور ما باشند».

وی افزود: در روایت آمده «مهدی موعود آب حیات واقعی است»، این تشبیه بسیار مناسب است؛ چرا که همانگونه همه افراد به آب نیاز دارند به ظهور حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز نیاز دارند.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که گاهی افراد با اعمال خود کاری می‌کنند که به جای یاری از اسلام و اهل‌بیت(علیهم السلام) به آن لطمه می‌زنند، اظهار داشت: برخی کارهای می‌کنند که خیال می‌کنند حمایت است، در حالی که کارشان لطمه می‌زند.

وی تأکید کرد: کسانی که به مقدسات دیگران حمله می‌کنند،‌ سخنان رکیک بیان کرده و به آنها توهین می‌کنند، خیال می‌کنند که اسلام را حمایت می‌کنند، در حالی که این خود سبب می‌شود که مسلمانان در برابر دشمنان متفرق شوند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...