نسخه چاپی

هاتف علیمردانی در برنامه «یك فیلم یك سلام»:

«كوچه بی‌نام» تمام آن چیزی است كه از سینما می‌دانم

علیمردانی گفت: سعی كردم همه آدمهای قصه، نماینده آدمهایی باشند كه در ایران زندگی می‌كنند و به همین دلیل تلاش كردم به نگرش‌های مختلف در «كوچه بی‌نام» بپردازم. به هرحال سعی كردم با استفاده از هرآنچه درباره سینما می‌دانم فیلم بسازم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، برنامه «یک فیلم یک سلام» در روز دوم فعالیت خود با معرفی فیلم «کوچه بی‌نام» با حضور هاتف علی‌مردانی کارگردان، منصور لشگری تهیه کننده، فرهاد اصلانی بازیگر و محمود کلاری فیلمبردار در پردیس سینمای ملت آغاز شد.

در ابتدای این مراسم هاتف علی‌مردانی کارگردان «کوچه بی‌نام» درباره این فیلم گفت: این قصه درباره انسان‌های سنتی است که در تهران زندگی می‌کنند و با مشکلاتی روبرو می‌شوند. فرهاد اصلانی برای حل مشکل در این فیلم نقش کلیدی دارد. دوست داشتم قشری از جامعه را نشان دهم که سنتی و دارای عقاید مختلف هستند. مهمترین سوژه فیلم افکار و عقاید افرادی است که در یک خانواده زندگی می‌کنند و احیانا استحکاکی بین آنها بوجود می‌آید.

وی ادامه داد: سعی کردم قصه را به صورت شوخی‌های واقعی بنویسم؛ در واقع قصه مربوط به خودم است اما آدم‌ها در آن واقعی‌تر هستند. افکاری که از بیرون این خانواده می‌آید و برخورد آدم‌ها با این عقاید اهمیت دارد. می‌خواستم بگویم همه آدمها با عقاید و افکار مختلف دریک خانواده می‌توانند با هم به خوبی زندگی کنند.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که فیلم برای چه مخاطبی ساخته شده توضیح داد: این فیلم برای دیدن عموم مردم است. سعی کردم همه آدمهای قصه، نماینده آدمهایی باشند که در ایران زندگی می‌کنند و به همین دلیل تلاش کردم به نگرش‌های مختلف در «کوچه بی‌نام» بپردازم. به هرحال سعی کردم با استفاده از هرآنچه درباره سینما می‌دانم فیلم بسازم. کلاری و فرهاد اصلانی در زمینه بازیگری خیلی به من کمک کردند. فرهاد کنترل خاصی روی بازی همه بازیگران داشت.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: این فیلم تمام آن چیزی است که از سینما می دانم و از دوستان منتقد و صاحب‌نام می‌خواهم که در ایام جشنواره رفتارهای بامداراتر نسبت به فیلم‌ داشته باشند.

در ادامه این مراسم محمود کلاری درباره علت پذیرش همکاری با علی‌مردانی گفت: ایده و مضمون این فیلم مطالب و حرف‌هایی است که قابلیت گفتن دارد و شرایط خاص جامعه نیز به آن نیاز دارد. تضاد میان نسل‌های که با هم فاصله‌ چندانی ندارند در خانواده های سنتی دیده می‌شود. قصه این فیلم درگیرکننده است و سعی کردم در کار خودم چیزی را دنبال کنم که تنوعی هم برای خودم ایجاد شود؛ علاوه بر آن پرداخت رئالیستی و عناصر و عوامل فیلم نیز اهمیت داشت.

وی ادامه داد: احساس کردم حرف این فیلم اهمیت ابراز دارد و به طور جدی سعی کردم فضاهای واقعی فیلم القا شود. خیلی دوست داشتم از وسوسه‌های ذهنی‌ام دور شده و به جوهر فیلم نزدیکتر شوم.

کلاری در ادامه یادآور شد: فیلم‌هایی در زمینه فیلمبرداری دیده می‌شود که پرداخت بصری چشمگیر داشته باشد. من دو فیلم در جشنواره دارم که نوع فیلمبرداری آنها کاملا متفاوت است و البته این بستگی به قصه و فضای فیلم‌ها داشته است و از جوانان می‌خواهم که هردوی این دو فیلم را در جشنواره ببینند.

وی افزود: از مردم می‌خواهم که فیلم‌های نسل هاتف و جوانترها را ببینند و به دنبال اسامی نباشند. فکر می‌کنم این اتفاق در چند سال اخیر دیده می‌شود. این نسل جایگاه واقعی خود را در سینما پیدا کرده و آن را محکم می‌کند.

در ادامه فرهاد اصلانی بازیگر فیلم نیز در خصوص چگونگی همکاری با «کوچه بی‌نام» گفت: بعد از فیلم «به خاطر پونه» رابطه خوبی بین من و کارگردان برقرار شد و همیشه پیگیر کارهای او بودم. گاهی فکر می‌کنم که هاتف بیشتر از من نگران من است. به نظرم در فیلم نامه اتفاق خوبی افتاده بود که باید آن را ببینید.

وی درباره پرداخت این شخصیت در قصه گفت: به طور مشخص با یک شخص خاصی صحبت کردم و می‌خواستم حال و هوای آن را در نقشم بدست بیاورم و با آن آدم صحبت کنم و بقیه مسائل نیز در فیلم نامه حل شد. آدمهای این قصه محصول شرایطشان هستند و اکثرا ناکام هستند.

در ادامه منصور لشگری قوچانی تهیه کننده فیلم درباره آن گفت: این فیلم باعث شده که باران کوثری قابلیت‌های دیگر خودش را بتواند نشان دهد. این فیلم جزو معدود فیلم نامه‌هایی بود که با روانشناس و جامعه شناس صحبت کردیم و علیمردانی سعی کرد کاملا بی طرف دو خانواده را نشان دهد که این کار بسیار سختی است. هاتف اینکه چگونه حل مشکل در جامعه وجود دارد را بررسی می کند. به نظرم مردم فیلم را می‌بینند و استقبال خوبی خواهند کرد.

وی افزود: مردم داستان‌های قصه گو را دوست دارند زیرا پرکشش است. به نظرم «کوچه بی‌نام» فیلمی است که لحظه به لحظه تماشاگر می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.

در پایان این مراسم فرهاد اصلانی شعار فیلم را «ماه داره پشت ابر، راز تو چقدر تو دل این دنیاست، کوچه بی‌نام کجاست؟» اعلام کرد و پوستر این فیلم نیز رونمایی شد.

۱۳۹۳/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...