نسخه چاپی

انگلیس نسبت به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران هشدار داد

دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه در كنفرانس خبری مشترك با باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا در واشنگتن، درخصوص اعمال تحریم های جدید علیه ایران هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، به گزارش منابع انگلیسی، کامرون در این نشست خبری عنوان کرده است: اعمال تحریم های جدید سازنده نبوده و سبب تضعیف تلاش های دیپلماتیک به منظور حل مساله هسته ای ایران خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس گفت: ما همچنان قاطعانه متعهدیم که اطمینان از عدم توانایی ایران برای دست یابی به سلاح اتمی بدست آید اما بهترین راه برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح اتمی، ایجاد فضایی مناسب برای مذاکرات موفق است.

وی همچنین عنوان کرد که وی در اوایل امروز از نمایندگان کنگره آمریکا خواسته است با توجه به مذاکرات جاری هسته ای با تهران، طرح تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران را کنار بگذارند.

دیوید کامرون گفته است که علاقه مند است که تلاش های دولت آمریکا و رئیس جمهور اوباما برای جلوگیری از تحریم های جدید علیه ایران موفق شود.

اوباما نیز درکنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر انگلیس هشدار داد هر گونه طرح دوحزبی کنگره درباره اعمال تحریم علیه ایران را وتو خواهد کرد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت اعمال تحریم های جدید علیه ایران ، وحدت بین المللی برابر مساله هسته ای ایران را تضعیف خواهد کرد.

این اظهارات اوباما و کامرون در حالی مطرح می شود که هیات های مذاکره کننده آمریکا و ایران از روز چهارشنبه دور جدیدی از گفت وگوهای دوجانبه را در شهر ژنو سوییس آغاز کرده اند.

از چهارشنبه تا امروز (جمعه) کری و ظریف به طور دوجانبه چهار دور در ژنو و پاریس برای سرعت بخشیدن به مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت وگو کردند.

درهمین حال باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در این نشست خبری مشترک شان بر ادامه تحریم ها علیه روسیه به دلیل حمایت این کشور از شورشیان شرق اوکراین تاکید کردند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...