نسخه چاپی

مرگ تلخ مرد معتاد به اینترنت!

گزارش دریافتی روز شنبه حاكی است یك مرد تایوانی به دنبال سه روز وبگردی و بازی اینترنتی بی وقفه با رایانه در یك كافی نت در جنوب این منطقه جان باخت.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: گزارش دریافتی روز شنبه حاکی است یک مرد تایوانی به دنبال سه روز وبگردی و بازی اینترنتی بی وقفه با رایانه در یک کافی نت در جنوب این منطقه جان باخت.

طبق تشخیص پزشکان مرد مذکور براثر افراط در وبگردی و بازی اینترنتی بی وقفه دچار گرفتی عروق و مرگ ناگهانی شده است.

گفته می شود این مرد تایوانی که بانام فامیلی 'هسیه' شناسایی شده است، از مراجعه کنندگان دایمی این کافی نت بوده و روزهای متوالی برای استفاده از اینترنت و بازیهای رایانه ای درآنجا بسر می برد.

این دومین مورد مرگ مشابه در تایوان است بطوریکه یک مرد 38 ساله تایوانی در تاریخ اول ژانویه (11دی) سال جاری در شهر 'نئو تایپه' این منطقه نیز پس از پنج روز وبگردی و بازی رایانه ای جان باخت.

پلیس تایوان می گوید پس از اعلام فوت این دو نفر و حتی در زمان حضور ماموران برای تحقیق درخصوص این واقعه ، سایر کاربران در این کافی نت ها همچنان به وبگردی و بازی با رایانه ادامه می دادند.

کارشناسان می گویند در کنار استفاده معمول و سازنده از رایانه ، امروزه مشاهده می­ شود که برخی افراد به شکلی افراطی از آن استفاده می­کنند و به بیان دیگر دچار اعتیاد به این نوع فناوری و مسائل پیرامون آن مثل وب­گردی ، چت کردن ، بازهای رایانه­ای و … شده­اند.

امروزه تعریف اعتیاد که معیار تشخیص اختلالات روانی و رفتاری در انجمن روانشناسان آمریکا ( APA ) است، تغییر یافته ­و دیگر فرد معتاد کسی نیست که تنها به مصرف مواد مخدر یا دارویی خاص بپردازد، بلکه هرگاه فردی به انتخاب و انجام مداوم یک عمل نظیر استفاده بی وقفه از رایانه وابسته شود می­توان گفت که این فرد مبتلا به اعتیاد در آن حوزه شده است.

۱۳۹۳/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...