نسخه چاپی

جزئیات دستگیری مدیران متخلف ورزشی

مشاور وزیر و مدیركل دفتر مركزی حراست وزارت ورزش و جوانان ابعاد دستگیری و بازداشت تعدادی از متخلفان مرتبط با ورزش را تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از پارس، رضا حسنی‌خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان در مورد بازداشت تعدادی از متخلفان ورزش گفت: یک نفر از این افراد از حوزه ستادی وزارتخانه بوده و دو نفر دیگر خارج از مجموعه مدیریتی ورزش، اما مرتبط با آن هستند.

* اخیراً چند متخلف در حوزه وزارت ورزش بازداشت شده اند

وی ادامه داد: حسب دستور وزیر محترم، محمود گودرزی، موضوع سالم‌سازی و مقابله با ناهنجاری‌ها در وزارت ورزش و جوانان به صورت جدّی در دستورکار مجموعه حراست و سایر دستگاه‌های نظارتی قرار گرفت. در همین رابطه تحقیقات جامعی در بخش‌های مختلف صورت پذیرفت که هفته گذشته یکی از موارد، به نتیجه رسید و در نهایت با همکاری نهادهای نظارتی و همراهی بسیار خوب مقام محترم قضایی، ۳ نفر از متخلفان که یک نفر انها در وزارت ورزش و جوانان دارای مسئولیت ستادی و دو نفر دیگر خارج از مجموعه مدیریتی ورزش، اما مرتبط با آن هستند بازداشت شدند.

حسنی‌خو با بیان اینکه پرونده در مرحله تحقیقات است، فلذا ارایه اطلاعات بیشتر در حوزه اختیارات دستگاه قضایی است گفت: همان طور که گفته شد این امر در راستای سیاست‌های وزیر ورزش و جوانان انجام و پیگیری شد و دستگاه‌های نظارتی و مدیران وزارتخانه حسب وظیفه قانونی و شرعی خود و در جهت تحقق منویات مقام عظمای ولایت و تاکیدات ریاست محترم جمهوری با هرگونه تخلف بدون کمترین ملاحظه‌ای به صورت جدّی برخورد خواهند کرد. در ضمن لازم به یادآوری است که در حال حاضر صرفاً برخی اتهامات نسبت به این افراد مطرح است؛ از این روی رعایت حرمت و آبروی افراد امری ضروری و واجب است؛ چه بسا در خصوص برخی و یا تمامی اتهامات قرار منع تعقیب صادر شود. بنابراین از همه عزیزان انتظار داریم تا صدور رأی قطعی از هرگونه گمانه‌زنی و پیش‌داوری پرهیز کنند.

وی در پایسخ به این سوال که با توجه به تاکیدات مسئولان نظام و قوانین موجود، شما به عنوان یکی از بخش‌های مهم در امر مبارزه با فساد در حوزه ورزش، دلایل بروز فساد را چه می‌دانید؟ گفت: همان‌گونه که اطلاع دارید عرصه ورزش کشور به دلایل متعدد، مورد توجه جریانات مختلف سیاسی و اقتصادی بوده است. در گذشته شخصیت‌های مختلف با توجیه تلاش برای جلب و جذب حمایت‌های مادی و معنوی وارد بدنه مدیریتی و تصمیم‌گیری ورزش شده‌اند؛ و از آن‌ جا که این عرصه همواره قرین شهرت، محبوبیت و ... بوده و خواهد بود، جذابیت لازم و کافی را برای گروه‌ها و فعالین اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی داشته و دارد. فارغ از مطالعات گسترده و بررسی‌های کارشناسی که در مورد دلایل، عوامل و بسترهای بروز انواع فساد و ناهنجاری در جوامع مختلف و از جمله ایران انجام شده است؛ به طور کلی اهم دلایل بروز ناهنجاری‌ها و فساد در ورزش کشور را در موارد زیر می‌توان جست‌وجو کرد:

حسنی‌خو در پاسخ به این سوال که با توجه به این توضیحات چه اقداماتی برای مقابله با فساد در ورزش کشور انجام شده است؟ گفت: به دنبال بخشنامه معاون اوّل محترم ریاست جمهوری در دی ماه ۱۳۹۲ مبنی بر شناسایی و پیگیری اشخاصی که با تبانی و کسب امتیازات خاص، زمینه سوءاستفاده و درآمدهای غیرقانونی و غیرموجه داشته‌اند و با تاکیدات و حمایت‌های محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان و اهتمام جدّی وی برای سالم‌سازی عرصه ورزش و مقابله با هرگونه ناهنجاری، ویژه‌خواری و فساد در ورزش کشور، اقدامات و برنامه‌های ذیل توسط بخش‌های نظارتی و مدیریتی وزارت ورزش و جوانان اجرا شده است.

وی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، خاطر نشان کرد: در پایان ذکر این نکته را ضروری می‌دانم که در عرصه ورزش کشور شاهد حضور و فعالیت‌ انسان‌های وارسته و شریفی هستیم که صادقانه و شبانه روزی در حال تلاش برای اعتلای نام کشور عزیزمان هستند، از این روی اگر سخن از فساد در این حوزه مطرح می‌شود، دقیقاً با هدف دفاع و صیانت از حقوق خیل عظیم ورزشکاران، مربیان و مدیران خدومی است که بی ادعا در حال پرورش جوانان کشورمان و افتخارآفرینی برای ایران اسلامی هستند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...