نسخه چاپی

تعریف رسانه بین‌المللی از كاپیتان ایران

یك رسانه مهم و معتبر بین‌المللی از كاپیتان تیم ملی ایران به عنوان بازیكنی كاملا مهم در موفقیت‌های تیم كارلوس كی‌روش نام‌برده است.

به گزارش نما به نقل از فارس ، خبرگزاری رویترز در فاصله یک روز تا مسابقه ایران و امارات در گروه سوم رقابت‌‌های جام ملت‌های آسیا در گزارشی نگاهی ویژه به «جواد نکونام» هافبک و کاپیتان با تجربه تیم ملی ایران انداخته است.


*نکونام با تجربه اما رکن بازی تیم کی‌روش

در ابتدای این گزارش عنوان شده هرچند نکونام بازیکنی مسن است اما این بازیکن با تجربه اساس بازی تیم کارلوس کی‌روش است.

این رسانه نوشت نکونام اکنون یکی از بازیکنان مسن جام ملت‌هاست اما این هافبک ۳۴ ساله اثری از کندی و کم‌اثری در چهارمین حضورش در این تورنمنت را نشان نداده است. صرفنظر از یکسری مصدومیت‌ها، قادر است حین این تورنمنت در استرالیا، به رکورد ۱۵۰ بازی ملی‌ رسیده و با گروهی از بزرگان فوتبال دنیا که به چنین تعداد بازی ملی رسیدند، برابری کند. از طرفی می‌خواهد اولین بازیکن ایرانی باشد که رکورد ۱۴۹ بازی ملی معروف‌ترین و موفق‌ترین بازیکن ایران یعنی علی دایی را بشکند. دایی در زمانی که بازی می‌کرد، مهاجمی بود که رکورد بیشترین تعداد گل زده ملی ایران و جهان با ۱۰۹ گل زده را کسب کرد. در حالیکه نکونام با۳۷ گل زده، چهارمین گلزن برتر تاریخ تیم ملی محسوب می‌شود.

*نکونام دنبال قهرمانی در جام ملت‌ها

این رسانه ادامه داد: هر دو این بازیکنان بیش از یک دهه به تیم ملی کشور خود خدمت‌کردند اما با وجود قابلیت‌های فردی بسیار این دو، قهرمانی جام ملت‌های آسیا کسب نشد. حال مسابقات استرالیا می‌تواند آخرین فرصت برای نکونام باشد که خود و ایران را صاحب مقام قهرمانی کند. او به همراه ایران دو بازی نخست در جام ملت ها یعنی دیدار با بحرین و قطر را برنده شده بدون این که گلی دریافت کنند. دوشنبه (فردا) نیز در سومین و آخرین دیدار خود در مرحله گروهی مقابل امارات قرار می‌گیرند که تکلیف صدرنشینی گروه را مشخص کنند تا حریفان یک چهارم نهایی ژاپن یا عراق مشخص شود.

*متخصص ضربات ایستگاهی

در ادامه این گزارش از هافبک بازیگردان و با تجربه تیم ملی به عنوان متخصص ضربات ایستگاهی یادشده است.

رویترز نوشت نکونام با ضربات ایستگاهی خطرناک خود در بخش زیادی از موفقیت‌های اخیر تیم ایران سهم داشته است.

از قول فرمانده تیم ایران نیز عنوان کرد: در هر حال تجربه یک بخش مهم از بازی است که به تیم بسیار کمک می‌کند. ولی در داخل زمین فقط با اتکا به تجربه نمی‌توانید برنده شوید.

در بخش پایانی این گزارش از نکونام به عنون یکی از نخستین بازیکنان ایرانی که امکان حضور در لالیگای اسپانیا را کسب کرد و همراه با تیم اوساسونا موفقیت‌های داشت، یادشده است.

۱۳۹۳/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...